Side 10 av 17 Først 1234567891011121314151617 Siste
Viser søkeresultater 91 til 100 av 165
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Går bra her Leya. Kommet opp i 2 grain med Armour. Merker ingenting. Hverken under- eller overdosering. Håper på en aldri så liten vektnedgang. Ellers har jeg det bra.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Så bra å høre Yvette ! Formen er relativt bra her også, litt trøtt, men det kan jeg leve med. Jeg er oppe i 1,75 grain, men tørr ikke øke noe mer før uti neste uke. Håper selv på å merke det på vekta etter hvert
    Hvor fort har du økt dosen din ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Slenger meg på dere jeg, damer, ganske ny i dette armourgamet jeg også Er nå oppe i 2,5 grain, og har tenkt til å holde denne dosen iallfall 3 mnd nå før jeg vurderer økning..

Jeg synes det er merkverdig at jeg ikke har noen overdoseringssymptomer overhodet, mine prøver før jeg startet behandling i 2004 var jo ikke på langt nær så ille som mange andre, skulle dermed tro jeg hadde behov for mindre medisin, om dere følger meg.. men det ser jo ikke slik ut, ettersom jeg på en såpass høy dose ikke har fått noen respons fra kroppen min på at det er for mye thyroksiner inne i bildet.

Ellers så håper jeg som dere på en liten vektnedgang etterhvert.. eller iallfall en bedre forbrenning, slik at det kan bli lov å kose seg litt igjen. Formen forøvrig er ok/fin, men litt irritabel, oig mister fortsatt endel hår. Neglene er i tillegg vanvittig skjøre. Merker dere noe til dette eller?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Hei Leya. Jeg skreiv i et annet innlegg her at jeg er kommet opp i 2 grain, men det føles for mye, så jeg senker nå. Følte stramming eller trykk i brystet i går, så jeg tar noen dager med lav dose,og så prøver jeg meg igjen med 1,5 grain. Sånn tenker jeg iallefall.

Er i fin form ellers. Vekta synker ikke noe, men er stabil. Jeg var i ferd med "dramatisk" økning FØR Armour.

Hvor fort jeg har økt dosen? Begynte forsiktig midt i august, økte vel fort opp til 1,5 grain og har tatt 2 grain i 4 dager. Så kom brystsmertene i går. Iiik! Alarm! To 1 grain i går og 1 i dag og så prøver jeg forsiktig å øke litt til. Sånn er stoda pr i dag.

Få høre mer fra deg etter hvert da!

Sitat Opprinnelig skrevet av Marianne
    . Formen forøvrig er ok/fin, men litt irritabel, oig mister fortsatt endel hår. Neglene er i tillegg vanvittig skjøre. Merker dere noe til dette eller?
    Dette er SÃ… merkelig! Hår og negler vokser noe vanvittig hos meg, og det har det gjort hele tiden. Hvorfor? Er det noe jeg spiser av kosttilskudd som dere ikke spiser?? Jeg har lest flere som har problemer med dette. Eller er det "bare" et hypoproblem som slår ut hos noen og ikke noen annen?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Hei Leya. Jeg skreiv i et annet innlegg her at jeg er kommet opp i 2 grain, men det føles for mye, så jeg senker nå. Følte stramming eller trykk i brystet i går, så jeg tar noen dager med lav dose,og så prøver jeg meg igjen med 1,5 grain. Sånn tenker jeg iallefall.
    Hvor lenge har du tatt 2 grain? Jeg ville gått ned 1,75 grain - 1/2 grain ned er ganske voldsomt, synes jeg - igjen litt avhengig av hvor lenge du har brukt 2.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Hvor lenge har du tatt 2 grain? Jeg ville gått ned 1,75 grain - 1/2 grain ned er ganske voldsomt, synes jeg - igjen litt avhengig av hvor lenge du har brukt 2.
    Begynte rolig noen dager fra ca 10.08 med 1/2 grain, så noen dager med 1 grain før jeg landet på 1,5 grain. Kjente ingenting. Så økte jeg til 2 grain i 4 dager nå denne uken og fikk dette trykket i går. Derfor jeg ltok bare 1 grain i går og i dag. Synes du jeg kan prøve 1,75? Eller skal jeg ligge å surfe på 1,5 litt lenger?

Alle tips taes imot meg takk!

baremei Gjest

Standard

Ã…kkei! Det var litt kjappe økninger på kort tid, ja...

Tror nok 1,5 vil være lurt da, ja. Kanskje enda litt mindre, men det kjenner du jo fort.

Da ville JEG gjort følgende: droppet armour helt i 2 dager - så ta 1,5 grain i noen uker (! som i minst 3 uker, helst 6).

Så ville jeg vurdert det derfra. Hvis formen da er stigende, littepitt for hver uke, ville jeg ventet enda lenger, og ikke økt igjen før formen evt. synker eller stabiliserer seg på dårligere enn du mener den bør være. Så ville jeg økt med maks 1/4 grain/dag. Og holdt meg der. Lenge...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Jeg har tatt det stille og rolig med økningen min, synes jeg selv.... Startet på 1,5 i 14 dager, for så å øke til 1,75 i 14 dager, nå har jeg forsiktig prøvd meg på 2 grain siden igår og regner med å merke det ganske raskt hvis dosen er for høy. Håper som dere andre at jeg også vil merke det på vekta og da i positiv retning selvfølgelig :P

Jeg merker også at jeg får tørre og sprø negler hvis jeg ligger for lavt, men det blir fort mye bedre når jeg kommer meg opp i riktig dose og da blir neglene så fine igjen.

Når det gjelder det Yvette sier om at hår og negler vokser nesten som ugress, så har det alltid gjort det på meg også, helt fra jeg var liten unge og jeg har aldrig spist noe spes med kost tilskudd. Frisøren min har flere ganger kommentert hvor fort håret mitt vokser mellom hver gang jeg er hos henne og jeg er der regelmessig (hver 6-8 uke).

Jeg skal ta blodprøver rundt den 15 oktober og det blir spennende å høre når jeg kommer på balderklinikken i november. De har ikke vært enige i at jeg skal gå kun på armour pga insulin restistensen min, men det kommer nok ikke som en bombe at for de at jeg har gått over til kun det....

Ellers så har jeg det veldig mye bedre enn for bare noen uker siden, så jeg føler jo at armour er det riktige for meg foreløpig.

Oppdatering følger selvfølgelig....

Fortsatt god helg. Jeg må fortsette å jobbe litt

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

ja, da er det mulig jeg er for lavt dosert, virker sånn etter hva dere skriver, og jeg merker dessuten at hendene er kalde igjen.. har ikke vært plaget med kalde hender på lenge, men det har jo vært sommer (!) Jeg fryser ikke på resten av kroppen, er god og varm, skjønner ikke dette, jeg er jo oppe i 2,5 grain... så føler på en måte at hvis det skal være noe håp for meg, at jeg skal bli bra, burde jeg ha blitt det nå. Jeg blir ikke klok på denne sykdommen, altså.

BRA å høre at du føler deg bedre, leya! En fin søndag ønskes deg, og også resten av forumet!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Nå nærmer det seg en mnd siden jeg startet på kun armour og jeg må si at jeg føler meg merkbart mye bedre.
    Jeg går nå på 2 grain Armour og formen er stort sett veldig mye bedre, selv om jeg er litt trøtt på ettermiddagene, men ikke så trøtt at jeg ikke holder ut.
    Det var morro å treffe en tidligere kollega på bussen forrige dagen, som fortalte meg hvor godt jeg så ut og at jeg så bedre ut enn på leeenge !

Noe av det beste, er faktisk at jeg ikke har like vondt i kroppen lenger, selv om smertene ikke er helt borte, er de nå sånn at jeg kan leve med de og sånn jeg "alltid" har hatt det.
    Jeg håper bare at vekta plutselig bestemmer seg for å rase litt, hadde vært så utrolig deiligt å komme under 100 tallet igjen.... Jeg spiser 4-5 ganger om dagen, med ca 4 timers mellomrom, ikke så veldig usunt heller, men vekta den står jo stille allikevel. *Harff*
    Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette Vis post
    Begynte rolig noen dager fra ca 10.08 med 1/2 grain, så noen dager med 1 grain før jeg landet på 1,5 grain. Kjente ingenting. Så økte jeg til 2 grain i 4 dager nå denne uken og fikk dette trykket i går. Derfor jeg ltok bare 1 grain i går og i dag. Synes du jeg kan prøve 1,75? Eller skal jeg ligge å surfe på 1,5 litt lenger?

Alle tips taes imot meg takk!
    Hvordan går det med deg etter at du har redusert dosen Yvette ? Merker du fortsatt symptomer på overdosering ?

Nå har jeg gått på 2 grain siden lørdag og synes det funker bra for meg, foreløpig, merker ihvertfall ingen symptomer på overdosering.
    Jeg tar tablettene på morningen når jeg står opp og får ett lite trøtthets anfall i tre-fire tida, men er ganske lys våken på kvelden... Sovner som en sten når hodet treffer puta da, orker for første gang på mange år, ikke å lese før jeg sovner...
    Noen morgenfugl har jeg aldrig vært, men jeg tror ikke jeg sliter mer enn andre for å komme meg opp lenger heller, men det går veldig i bølgedaler.

Side 10 av 17 Først 1234567891011121314151617 Siste

Lignende tråder

1. Litt om meg og mitt. Jeg har hatt lavt stoffskifte i mange år.
    Av Bellissimo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 10-10-09, 12:12
  2. Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
    Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 03-04-08, 19:55
  3. lurer litt på stoffskiftet mitt
    Av evius i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 01-05-07, 20:36
  4. Litt om meg og mitt....
    Av Leya i forumet Presentasjoner
    Svar: 24
    Siste melding: 25-04-07, 17:33
  5. Ny i forumet. Litt om mitt sykdomsforløp...
    Av Thyr i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 04-05-06, 22:32

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn