Mener jeg svarte forrige gang at du kan kontakte Løp- og idrettsklinikken i Asker. Der har de greie på dette med hælskader og kan hjelpe deg med å lage spesialsåler. http://www.loep-og-idrettsklinikken.no/
Bor du for langt unna kan du sikkert høre med dem og spørre om de vet om noe tilsvarende i nærheten av deg.

Så at sykling ble nevnt her. En annen trimform som er kjempeflott for oss med vonde hæler, er svømming og annen vanntrim. Dette belaster ikke bena og hvis du er overvektig (sånn som jeg) så hjelper det også på hælene om du klarer å gå ned i vekt.

Når det gjelder skovalg, så pass på at du velger sko som har god, støtdempende såle og at de støtter godt om foten, slik at du ikke går og sklir inni skoen.

Jeg har hatt samme problem selv i halvannet år, og nå er jeg så å si bra. Har holdt meg til kun vanntrim det siste året, og det tror jeg har hjulpet. Vekta er også redusert, selv om jeg har mye igjen ennå. Har brukt de sålene jeg fikk hos Løp- og idrettsklinikken, og de har hjulpet godt. Nå kan jeg snart kutte dem ut.

Så det finnes håp om bedring, selv om det kan ta litt tid.