Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
24-07-10, 07:26 #4
Sv: Vitamin D kan forandre livet ditt!
Uden at jeg kan være sikker, vil jeg gerne foreslå en forklaring. Er der ikke noget om, at i Norge har myndighederne anbefalet (påbudt?) en tilsætning ("berigelse") at fødevarer med D-vitamin uden at præcisere hvilken type af D-vitamin må/må ikke tilsættes fødevarerne?
Det er velkendt (fra udenlandske kilder), at D2-vitamin er meget billigere at fremstille industrielt end vitamin D3 - og at Kina er det land, som producerer og eksporterer billigst/flest/mest tilsætningsstoffer til fødevareindustri i den vestlige verden, herunder "D"-vitamin. Det er derfor, at det er D2-vitaminet man får mest med berigede fødevarer, herunder div. fedtstoffer, mælkeprodukter + alle de (såkaldt) "forædlede" produkter fremstillet med disse råstoffer som ingrediens. OM det gælder også i Norge ved jeg ikke, men jeg kunne ikke finde skyggen af differienciering mellem disse to D-vitamintyper i de norske myndigheders anbefalinger (eller var det påbud?). I det hele taget er det svært at finde kilder til lovværkets præciseringer.
Eller er det kroppen selv, som danner D2-vitamin som metabolit af noget andet?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
10.000 IU D3-vitamin, betændelse i tandroden, cortisol, thyroid og C-vitamin
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 4Siste melding: 21-05-10, 18:35 -
Bedre ditt immunforsvar
Av Moxa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 7Siste melding: 15-12-09, 01:28 -
Hypotyreose tar livet av meg
Av lolipop2000 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 47Siste melding: 17-03-09, 21:34 -
Kan Tsh forandre seg ved annen sykdom?
Av komlå i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 27-01-08, 15:45

Svar med sitat
Bokmerker