Side 5 av 7 Først 1234567 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 61

Tråd: Urinsyregikt

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Standard Sv: Urinsyregikt

På labben hos UNN i Tromsø, er det andre verdier:

URINS 230-480
    Urinstoff 3,2-8,1

Mine verdier ligger sånn ca midt i mellom de verdiene.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Ja jeg tror faktisk jeg er ekstra følsom og merker smerte ol tidligere enn andre (uten at jeg vet det sikkert).

Mine prøver var sendt til Fûrst og min var på 340 og referanseområdet er på 155-350 som det står på arket jeg fikk.
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Problemet ligger jo da i å skulle få en lege til å ta meg alvorlig og da spesiellt min, hehe. Så i denne omgang får jeg bare tenke at jeg sikkert ikke har noe slikt. Kanskje jeg bare blir påvirket fordi jeg har lignende vondter;_)
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Sitat Opprinnelig skrevet av Trude Vis post
    Ja jeg tror faktisk jeg er ekstra følsom og merker smerte ol tidligere enn andre (uten at jeg vet det sikkert).

Mine prøver var sendt til Fûrst og min var på 340 og referanseområdet er på 155-350 som det står på arket jeg fikk.
    Står det hva som er normal verdi? Uansett, så virker det som at du har urinsyregikt, siden verdien er så høy. Skal man følge ref område fra denne labben, så er du jo helt øverst i ref området. Og da har du jo urinsyregikt, så det monner... Tenker jeg.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    64
    Meldinger
    109

Hallo!
    Er urinstoff det samme som urinsyre? Jeg har Urinstoff 7,1 på alle blodprøver, ref.omr er 2,6-6,4 mmol/L. Er det derfor jeg har så innigranskauen vonde og stive muskler/skjelett?
    Håper ikke jeg ødela eller sporet av tråden. Ikke alltid lett å legge innlegg på rett sted..

Hilsen Gekko

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Har ikke peiling på om det er samme tingen desverre men det er sikkert noen her inne som vet ;-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Urinstoff er ikke urinsyre.
    Det er et stoff som nyrene skal skille ut og de måler hvor effektive nyrene er ved denne målingen.
    Det er forøvrig mye brukt i kremer - det gjør huden myk........
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Sitat Opprinnelig skrevet av Gekko Vis post
    Hallo!
    Er urinstoff det samme som urinsyre? Jeg har Urinstoff 7,1 på alle blodprøver, ref.omr er 2,6-6,4 mmol/L. Er det derfor jeg har så innigranskauen vonde og stive muskler/skjelett?
    Håper ikke jeg ødela eller sporet av tråden. Ikke alltid lett å legge innlegg på rett sted..

Hilsen Gekko
    Du skal se på URINS µmol/L 230-480

Står litt om det på denne siden: w w w .lommelegen.no/510852/stoffskifteproblem

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Er det noen som vet hvordan det er i forhold til at man har økt i urinsyreverdiene (eller hva det nå heter). Jeg blitt testet for det tre ganger 2003 da den var på 291, 2009 da den var på 303 og i 2010 da den var på 340.

Og jeg har nå hatt vondt i bena (mest høyre ben) i flere uker nå. Det dersom jeg går mye så blir det skikkelig vondt og om jeg da løfter benet opp så kjennes det som om det strømmer væske til området der jeg har mest vondt (rundt omkring hælen). Setter jeg meg ned etter å ha gått mye og lar beina hvile er det skikkelig vondt å reise seg opp for å gå igjen men det blir bedre etter hvert, og slik holder det på. Kan ikke se at jeg er noe hoven eller noe er bare såååååå lei av å ha vondt i bena.

Voltaren hjelper i en viss grad men jeg er ikke fan av å ta så mye piller så jeg prøver å unngå det. Eneste gangene jeg stortsett tar voltaren er når smertene kommer i tannkjøttet, kjennes ut som om jeg har tannverk deluxe men dette går over på noen dager som regel og der hjelper voltaren helt.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Uff, det var ikke bra, at ikke blir bedre med gikta.

Har du prøvd å finne årsak til at verdiene er så høye? Kostholdet virker jo inn på urinsyregikta. Prøvd å endre på det? Funker for meg. Har mindre smerter nå, enn tidligere, da jeg spiste alt mulig rart. Spiser du allopur? Voltaren er jo mest betennelsesdempende, og har lite innvirkning på urinsyregikta. Bruker du ikke allopur, bør du få det, så fort som fy!

Side 5 av 7 Først 1234567 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn