Sitat Opprinnelig skrevet av Trude Vis post
Nå syntes jeg det nesten blir litt skummelt å lese på sidene her for ofte sitter jeg igjen med en sånn hmmmmmmmmmm, jeg har forskjellige betennelseslignende vondter som jeg kaller det men har ikke lagt merke til noen rødhet eller hevelser da. Har til tiden mye vann i kroppen, og da spesielt i bena men tenker at det er fordi jeg er så overvektig. Har spesielt en del vondt under hælen og det har jeg hatt i mange år men det har kommet og gått, det kjennes som om jeg går på en knivs**** men når jeg har "varmet" opp beinet ved å gå på det blir det litt bedre. Har ofte betennelseslignende smerter i armene men det gir seg som regel, gjør det ikke det tar jeg som regel smertestillende. Til tider kjennes kroppen eller deler av kroppen ut som når man har slått tommelen med en hammer;-)

Jeg påstår ikke jeg har urinsyregikt eller noe som helst men bare at det er skummelt å lese mange av trådene særlig da jeg kjenner meg igjen i mye av det som skrives.
Heisan!

Urinsyregikt finnes jo i to varienter, den ene med stårtåen, den andre er "usynelig".

Jeg har den varienten, som ikke ses. Jeg har ingen hovne og røde ledd, ei heller verk i stortåen. Men likevel har jeg smerter i kroppen. Det virker som at du har denne typen som jeg har. Har du fått sjekket urinsyre nivået i blodet i ditt, av legen? Det kan du kreve, for å bekrefte om mistanken er reelt.

Smertene økes med inntak av kjøtt, enkelte grønnsaker, øl og vin, mm. Smertene som jeg har, når jeg spiser for mye av den nevnte mat sorten, ligner på kniv stikkende smerter. Smertene er sånn "kommer-og-går" lignende sak.

Hilsen Helgemann