Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
12-01-10, 10:12 #1
Svinekjøtt ikke er bra for mennesker med leddproblemer?
Jeg fikk høre at svinekjøtt ikke er bra for mennesker med leddproblemer??? noen som har hørt det samme/erfaring?
Ha en fin dag.
-
12-01-10, 11:58 #2
Sv: Svinekjøtt ikke er bra for mennesker med leddproblemer?
Har du lest den her? http://www.bibelensier.no/Dokumenter...enneskemat.htm
Det sies at svinekjøtt inneholder mye vit B12. Det er jo forsåvidt bra. Jeg personlig synes svinekjøtt smaker pyton....Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
12-01-10, 12:21 #3
Jeg spiser og liker svinekjøtt.

Men..hadde aldri hørt om at det ikke skulle være bra for revmatisme/leddproblemer. Har søkt og lest litt på nett - det er ymse meninger - noe det gjerne er om det meste.
Noen mener de blir verre av å spise svinekjøtt og endel har kutta det ut pga dette, mens andre mener at det ikke har noen betydning.
B-12 ja, det burde jo bare være positivt for meg som må ta B-12 sprøyter noen ganger pr år.
-
12-01-10, 15:11 #4
Noen tåler det dårlig og får revmatiske smerter, har noe med at urinsyrenivået kan stige hvis man spiser mye av det (og sardiner). Men jeg spiser mye av det og mitt urinsyrenivå har gått ned (selv om det har vært høyt i årevis). Men tror nok at det kan være andre faktorer som spiller inn - jeg er flink til å holde diett, ikke spise sukker (selv om det bl a er fryktelig vanskelig å finne bacon uten sukker!) og har endelig fått tak i Erfa!
-
12-01-10, 15:29 #5
-
12-01-10, 15:42 #6
Svinekjøtt inneholder puriner, noe som påvirker urinsyren i blodet. Om urinsyren blir for høy fordi nyrene ikke greier å skille ut nok urinsyre fra blodet, avleires urinsyre i leddene og krystalliseres der, noe som fører til smertefulle anfall og en tilstand som kalles urinsyregikt, eller podagra. Jeg har den selv, så jeg kjenner godt til det problemet der.
Men det er ikke bare svinekjøtt som inneholder puriner, det gjør alt kjøtt. Særlig rødt kjøtt. I grunnen inneholder det meste av mat puriner, det er bare mengden puriner som er forskjellig.
Her er et par sider som tar for seg hva slags mat man bør spise eller unngå:
http://www.laegehaandbogen.dk/defaul...?document=1140
http://www.kropogkost.dk/syre-base/s...rbindelser.htmJeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
12-01-10, 16:18 #7
Her på forummet er et par tråde om ca. det samme:
- Syre-base balancen
- Urinsyre i blodet
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Har Friske mennesker en TSH på 3+?
Av atv i forumet TSHSvar: 2Siste melding: 23-02-08, 18:21 -
Om legers kunnskaper og evne til å møte mennesker
Av Anne Ma i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 01-09-07, 14:25
Svar med sitat

Bokmerker