Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Hørte en historie om en som fikk vite av endoen at hun hadde ME, han lyttet ikke til hennes ønske om å få hjelp med binyrene, for de var "fine". Da hun kom til en annnen lege, fortalte han at han hadde hatt flere pasienter fra samme endo med ME diagnose. Alle hadde binyreproblemer, ingen av dem hadde ME. Hvor mange er det som ligger rundt omkring og kanskje har uoppdagede eller underbehandlede stoffskifteproblemer og binyrer som ikke fungere skikkelig, men blir etterlatt hjemme i et mørkt rom med diagnosen ME?

For meg virker dette som sekkediagnosen psykisk, som også legene strør rundt seg med, til stoffskiftepasienter for eksempel. Når vi ikke vet, vel, vi har en sekk, la oss putte det der. Ikke gi deg Herdis!

Fy søren, det er jo helt grusomt at dette foregår. Hele livet til folk blir jo ødelagt! Jeg ble veldig overrasket over hvor raske legene var til å plassere meg i ME eller depresjonsdiagnosen. Føler det er de legene med minst peiling på disse diagnosene som gjør dette. Også begrunner de det med at jeg virker nedfor. Selvfølgelig er jeg nedfor. Jeg er jo skikkelig syk, og da går man jo ikke rundt å stråler. Det betyr da vel ikke at man har en depresjon? Uff, kjenner jeg brenner for dette. Når jeg blir bedre skal jeg jammen prøve å ta tak i dette. Det er jo så tragisk for folk som stoler på legene, og ikke har ressurser.