Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
20-07-10, 18:51 #11
Hei

Det med varme og hydrokortison er interressant. Jeg vet at man kan svette mer når man bruker kortison (står blant annet i pakningsvedlegget til Cortef), men om generell varmefølelse også er del av det, så er det jo noe å tenke på, da..... Står ikke nevnt noe om dette i pakningsvedlegget.
Jeg lurer på hvorfor vekten min ikke har snudd etter over en måned etter DHEA-slutt? La på meg betraktelig pga DHEA, men byttet over til 7-keto og da dette ikke skal konverteres til kjønnshormoner, skal det ikke gi vektøkning på samme måte. Vekten skal være et underordnet problem da det er viktigere å føle framgang enn å tenke på vekten, men jeg innrømmer at dette er en belastning. Føler meg ordetlig uvel og utilpass. Det er ihvertfall snakk om tre buksestørrelser for mitt tilfelle. Har ikke vekt, men kjenner det på hvor trange klærne er.
Vektøkningen skyldes både hydrokortison og DHEA. Men min dose hydrokortisondose er nå lavere (ca 5 mg lavere). Alt dette tilsier at vekten ikke burde øke, noe jeg nesten føler at den i stedet gjør. Selv om vektøkningen av DHEA kom fort, merket jeg også at den hadde et slags etterslep. Vekten økte jevnt og trutt, og skjedde gradvis og fortsatte en tid etter hver doseøkning. Kan det fortsatt være at nivået av hormoner fremdeles er høyt i kroppen og at det tar lang tid før dette synker og vekten kan gå ned? I tilfellet hvor lang tid bruker kroppen på å normalisere seg? Eller er det andre ting som ligger bak vektøkningen?
I tillegg mister jeg mye hår. Ved oppstart av DHEA begynte jeg å røyte kraftig. Varte i to og en halv måned før det omsider gav seg. Men da jeg sluttet med DHEA startet røytingen pånytt- like kraftig. Har fått veldig mye tynnere hår.
Nei, liker ikke dette. Kanskje er jeg forfengelig, men dette går på trivselen løs.
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker