Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Forsøker nå å legge på levaxin, men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Siste måling var som sagt FT3 7.7 (ref 3.6-8.3)
FT4 17.8 (ref 8-20)

Jeg tror FT4 skal opp mot 20, jeg har jo Hashimotos. og jeg tror at FT3 kanskje er bra der den er. Jeg har gått ned 0.25 grain siden denne målingen. Jeg tok 12.5 mg Levaxin i går ettermiddag, og økte til 25 mg i dag, og tok vekk 0.25 grain Thyroid.

Er det noen av dere med erfaring med å blande som har noen tanker? Jeg er litt redd for å gå ned på thyroid siden jeg har fungert såpass bra i det siste.
Hei Vigdis!

Jeg har faktisk gjort akkurat det samme som deg i et par dager nå..Tar 3 Grain ERFA og 25 µg levaxin. Selv om jeg har sverget på at jeg aldri skulle ta levaxin igjen. Men ift. levaxinen da, så har jeg tenkt at forutsetningene mine for at den skal gjøre noe som helst godt for meg, er større nå som jeg har nok t3 og andre gode stoffer som ERFA har gitt meg i kroppen.. Dette vet jeg ikke, det er et lite prøveprosjekt.. I følge prøvene mine så jeg at ft4 var lav, og jeg har følt meg noe hypo; så dag to på levaxin gjør at kveldssvimmelheten jeg har følt, ikke er tilstede lenger.. Ellers ingen andre effekter så langt.. Samtidig er jeg 100% sikker på at binyrene mine streiker etter litt rask doseøkning på thyroid og mye på jobb.. Masse brainfog og slitenhetsfølelse igjen. Men jeg får vel smøre legemet med hydrocortisonsalve så lenge, til fastlegetimen på torsdag.

Lykke til med binyrejobbingen, spørs vel om jeg også må ty til kortisontabletter en stund.