Side 4 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 48
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Har fått Erfa 125 mg 500 pk

Mine 125mg smuldrer omtrent som ny Armour.
    60mg gikk fint å dele.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Sor-Trondelag
    Meldinger
    61

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Har fått Erfa 125 mg 500 pk

Har ikke forsøkt å finne svaret på det Vilde, men det kan være bare tykkelsen på tabletten. Kan gjøre det lettere for kniven å snappe den i to.
    Egne antagelser må jeg legge til
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Sor-Trondelag
    Meldinger
    61

Standard Hjelp til å tolke symtomer i oppstart av ERFA

Hei

For 6 dager siden begynte jeg på Erfa. Jeg gikk fra 140 mg Levaxin( medregnet liotyronin) til 1 grain Erfa. Trappet etter tre dager opp til 1, 5 grain.

Kroppen min har respondert med ekstrem trøtthet, tung i kroppen, treg i hodet, vondt i muskler etc, så typiske lavt stoffskiftesymtomer. Det er tydelig at den jobber tungt.

Jeg tror den vil ha mer medisin, men jer er redd for å trappe opp for raskt, samtidig så er det ikke så lett å tolke hva som er hva av symtomer. Hvilke symtomer er typiske på for rask/ stor opptrapping?

Setter stor pris på alle synspunkter : )

Jeg føler meg veldig sikker på at Erfa vil fungere veldig fint for meg, jeg må bare komme ordentlig i gang : )

Vilje

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Hjelp til å tolke symtomer i oppstart av ERFA

Å- du har økt for sakte og blitt mer underdosert! Samme skjedde med meg. Enkelte mener at 1 grain thyroid tilsvarer 74 mcg levaxin (når man iberegner effekten av t3), andre mener det tilsvarer nærmere 100 mcg. - Ikke helt greit å sammenligne og regne om. Om du fremdeles føler deg tung, ville jeg ha gått opp. Er jo litt uenighet om det er lurt å gå fort opp eller ikke, men kroppen din sier ganske tydelig fra, så hør på den, sier jeg:-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Hjelp til å tolke symtomer i oppstart av ERFA

Enig med Rufus der - stol på deg selv Vilje.
    Du er sikkert litt redd for å overdosere.
    Det er ingen grunn til det ! Du kan ihøyden risikere en dags uro, og det er ikke så fælt.
    Mye viktigere å komme raskt opp i den dosen du trenger.

For høye doser er noe som kan skje når dosen er over 3-4 grain.

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Sor-Trondelag
    Meldinger
    61

Standard Overdosesymtomer

Hei

Kan noen fortelle meg hva jeg må gjøre ved sterke overdosesymtomer? Skal jeg redusere dosen litt, mye. Skal jeg la være å ta medisin et par dager?

Vilje

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Overdosesymtomer

Jeg liker egentlig ikke ordet "overdose" så godt, men jeg forstår godt hva du mener.
    Symptomer fra for høy dose kan en dele opp i flere typer.
    I oppstarten kan en få dem hvis en har økt dosen raskere enn kroppen vil. Det er gjerne symptomer som hjertebank o.l.
    Da virker det godt med å hoppe over en dag og fortsette på en litt lavere dose.
    Det er nesten det samme om en bruker Levaxin eller Tyroid.

Så kan en få symptomer av en litt for høy dose etter lang tid. De er mer diffuse og kommer snikende.
    Da syns jeg det er det stor forskjell på Levaxin og Tyroid.

Levaxin har en halveringstid i kroppen på en hel uke, så du kan hoppe over flere dager om nødvendig, men prøve en dag først da ?

Tyroid regulerer seg raskere etter min erfaring, det er ofte nok å halvere dosen en dag.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Jeg pleier å redusere dosen til det halve i en 3-5 dager ved overdoseringssymptomer for så å starte opp på "gammel" dose og noe mindre tillegg enn det som gjorde at jeg ble overdosert. Hvor "overdosert" er du? Har du noen blodprøvetall? Hvilken medisin bruker du? Har du gjort gradvis økning i medisiner over tid som har ført til dette eller en for høy og rask økning?

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    Hvor "overdosert" er du? Har du noen blodprøvetall? Hvilken medisin bruker du? Har du gjort gradvis økning i medisiner over tid som har ført til dette eller en for høy og rask økning?
    Da vi har lagt trådene sammen, burde rette "historik" være nemmere at finde tilbage til.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Side 4 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 18:11
  2. Praktiske spørsmål ved overgang til Thyroid
    Av Delisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 21
    Siste melding: 29-04-10, 12:37
  3. Helt ny med Graves sykdom
    Av Guri i forumet Graves sykdom