Sitat Opprinnelig skrevet av eulalia Vis post
Hei. Tusen takk for svar! Det er godt å få kontakt med noen som har samme diagnose - vi er jo ganske "sjeldne". Jeg går og lurer på om jeg kunne oppdaget dette tidligere; jeg må jo ha hatt lavt stoffskifte. Har lagt på meg en del gjennom årene til tross for ganske aktiv livsstil; selv med en times hardtrening tre dager i uka gikk jeg ikke veldig mye ned igjen. Og så har jeg de siste par årene hatt muskelsmerter i høyre hofte og ben; røntgen og MR viste litt slitasje, men ikke så mye at det burde forårsake slike smerter. Legen ville jeg skulle gå konstant på smertestillende..... Jeg fikk migrene også - kanskje det har noe med saken å gjøre for alt jeg vet. Gleder meg til å få det overstått; hvordan opplevde du radiojodbehandlingen? Og hvordan er det å leve på lav-jod-diett forut for den?
Hei!
Har ikke helt oversikt over hvor mange tilfeller det er men mener å ha lest at vi er ca 200 flere for hvert år. Lavjod-diett er ingen stor sak, bare kutt ut melk og rene melkeprodukter, samt sjømat de siste 2 ukene før behandlingen.
Havsalt var også fy-fy.
Til meg var radioaktiviteten nede på "normert" nivå allerede etter 1,5 døgn og fikk reisepass selv om de ikke anbefaler kontakt med småbarn eller evt gravide kvinner de første dagene. Hadde jeg ikke hatt alternativt sted å campe så hadde jeg lenka meg fast til sykehussenga . Eneste jeg har merka etter behandlinga er en prikking, svak stikking i halsen av og til, varer aldri lenge, men nok til at det blir lagt merke til.
Å spise smertestillende over tid er ikke bra for noen. Kjenner meg forresten igjen i det du sier om å trene uten at det får resultater. Blir demotivert av sånt. Så snart kroppen min er i gjenge mtp muskler osv så skal jeg ta opp treninga igjen. Ser faktisk frem til det!