Viser søkeresultater 11 til 20 av 37
-
16-07-10, 17:55 #11
Sv: Nyoperert og nettopp fjernet hele kjertelen
Har ingen plager som jeg vet med Gluten, men har derimot masse kontakter i Thailand ;) så jeg skal sjekke litt hvordan få tak i det om behovet skulle melde seg.
Er litt tilhenger av å gjøre ting i samråd med legen, men om den tilliten skulle krasje så er jeg glad det er sånne som Finn m.flere jeg kan spørre til råds.
Har forresten ikke skjedd så store ting hva formen min er for tiden. Er vel snart inne i den 3.uka etter doseøkning og skal vel snart begynne å kjenne noe bedring?
-
16-07-10, 18:43 #12
4-6 uker er vanlig før man kan forvente særlig bedring av levaxin. Mange ganger opp til ett år (tenker siden du sansynligvis har hatt lavt stoffskifte i flere år...ubehandlet). Vil bare minne deg på tilskudd av vitaminer og mineraler. Vi med lavt stoffskifte har tendenser til å forbruke mye av dette, noe som gjør at vi trenger tilskudd. Flere her på forumet har skrevet mye spennende om dette som har hjulpet meg mye. Anbefales

Lykke til med medisiner
-
16-07-10, 18:54 #13
-
17-07-10, 15:26 #14
Hei. Tusen takk for svar! Det er godt å få kontakt med noen som har samme diagnose - vi er jo ganske "sjeldne". Jeg går og lurer på om jeg kunne oppdaget dette tidligere; jeg må jo ha hatt lavt stoffskifte. Har lagt på meg en del gjennom årene til tross for ganske aktiv livsstil; selv med en times hardtrening tre dager i uka gikk jeg ikke veldig mye ned igjen. Og så har jeg de siste par årene hatt muskelsmerter i høyre hofte og ben; røntgen og MR viste litt slitasje, men ikke så mye at det burde forårsake slike smerter. Legen ville jeg skulle gå konstant på smertestillende..... Jeg fikk migrene også - kanskje det har noe med saken å gjøre for alt jeg vet. Gleder meg til å få det overstått; hvordan opplevde du radiojodbehandlingen? Og hvordan er det å leve på lav-jod-diett forut for den?
-
17-07-10, 19:11 #15
Hei!
Har ikke helt oversikt over hvor mange tilfeller det er men mener å ha lest at vi er ca 200 flere for hvert år. Lavjod-diett er ingen stor sak, bare kutt ut melk og rene melkeprodukter, samt sjømat de siste 2 ukene før behandlingen.
Havsalt var også fy-fy.
Til meg var radioaktiviteten nede på "normert" nivå allerede etter 1,5 døgn og fikk reisepass selv om de ikke anbefaler kontakt med småbarn eller evt gravide kvinner de første dagene. Hadde jeg ikke hatt alternativt sted å campe så hadde jeg lenka meg fast til sykehussenga
. Eneste jeg har merka etter behandlinga er en prikking, svak stikking i halsen av og til, varer aldri lenge, men nok til at det blir lagt merke til.
Å spise smertestillende over tid er ikke bra for noen. Kjenner meg forresten igjen i det du sier om å trene uten at det får resultater. Blir demotivert av sånt. Så snart kroppen min er i gjenge mtp muskler osv så skal jeg ta opp treninga igjen. Ser faktisk frem til det!
-
10-08-10, 20:03 #16
Fikk tips om at Kom-i-gang-kursene på Montebellosenteret ved Lillehammer er veldig bra. Håper jeg kan få med meg noen dager der etterhvert. De som har vært der skryter veldig av stedet, personalet og maten. Og vi betaler bare en liten egenandel pr døgn
-
11-08-10, 12:30 #17
-
08-09-10, 08:44 #18
Hei Bastian og Eulalia. Dette er et veldig fin forum, og jeg er veldig glad for at jeg fant dette. Siden andelen med kreft her inne er relativt liten, så tenkte jeg at jeg skulle si hei til dere to. Jeg ble operert for kreft i slutten av mai og hadde radiojodbehandlingen i slutten av juli. Det er godt at den perioden av livet mitt nå ligger bak meg, så nå er det bare å fokusere på fremtiden og forsøke å få stoffskiftet på rett kjør igjen. Er foreløpig noe hypo, men fungerer likevel stort sett greit i hverdagen. Ser frem til å få litt mer overskudd, og kanskje begynne å trene litt mer ordentlig igjen. Jeg merket aldri noen problemer med stoffskiftet tidligere, eneste symptom på kreft var kulen på halsen.
Vel, det var litt om meg. Ville som sagt bare si ”hei”.
-
08-09-10, 09:01 #19
Lenge siden, men...
Jeg antar at etter operasjonen gjelder det meste om følgesymptomer for lavt stoffskifte også dere som er opererte. Dermed kan det være greit å kanskje lese litt på de andre trådene om kosthold og tilskudd om medisinen ikke klarer å dempe/fjerne symptomene.
Lykke til.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
08-09-10, 10:13 #20
Se etter om tabletter inneholder jod. Mange gjør det, og det er ikke alle som bør ha det.
Vi som er på stoffskiftehormoner får i oss all den jod vi trenger i dosen.
ERFA inneholder feks. 0,2%, står det på boksen.
Når kroppen omdanner T4 til T3 frigjøres det jod som i de tilfeller at kjertlen fungerer vil brukes omigjen.
Uten kjertelfunksjon vil dette jod sirkulere systemisk.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Nyoperert
Av rutta3 i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 4Siste melding: 17-11-09, 11:21 -
fjernet halve skjolbruskkjertel
Av cyrene i forumet OperasjonssalenSvar: 7Siste melding: 26-10-07, 21:25 -
Noen her som har fjernet kjertelen med Rad Jod / operasjon?
Av Roald i forumet OperasjonssalenSvar: 12Siste melding: 10-08-07, 22:12 -
Nyoperert..
Av Hege i forumet OperasjonssalenSvar: 6Siste melding: 06-04-05, 22:18

Svar med sitat
Bokmerker