Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
Hybrid View
-
12-07-10, 19:44 #1
Sv: Hvordan øke FT4 uten å redusere TSH
Vigdis: Har forsøkt Singulair uten ønsket effekt desverre, men takk for tipset
.
Nora: Var inne og leste om astmamedisinen min, og det ser ut som den er med kortison. Sitat: "Seretide brukes til vedlikeholdsbehandling av astma og KOLS når man trenger både kortison og et preparat som gir langvarig utvidelse av bronkiene".
Det høres ut som felles rådet her fra dere alle er å styrke binyrene. Har gjort mye, lagt helt om livsstil og lever nå rolig med lite stress, sunt kosthold med lavkarbo, ute og går tur hver dag, spiser daglig grønn alge (vitamin- og mineral tilskudd). Nei, dette skal ikke være lett tydeligvis. Spørs om ikke jeg må komme meg bort fra almennlegen og til en lege som kan mer om dette.
Takk for gode råd.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
13-07-10, 19:39 #2
En ting er sikkert, og det er at ingenting er sikkert, og det er ingen to streker under svaret - desverre.
Nora: Bruker astmamedisin og allergitabletter jevnlig, men aner ikke hvor mye kortison det tilsvarer. Sjekket hva ACTH prøven i november 2009 var på, og den var 3,7. Og alle de andre blodprøvene som ble tatt viste iflg legen normale forhold med velfungerende hypofyse, velfungerende binyrer (kortisol basert kun på blodprøve) og normalt innhold av insulinlignende vekstfaktor. Eneste lille ting var litt forhøyet verdier av kalk.
Men det er som noen av dere sier, det hjelper jo lite når man ikke er bra og føler at ting er langt fra "normale forhold".For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
13-07-10, 21:05 #3
Tok du supplerende prøver til den forhøyede kalkprøven ?
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-07-10, 07:13 #4
Nei, ingen supplerende prøver. Endoen som min lege var i kontakt med mente at den kunne følges opp ved å ta nye prøver om et år, siden det kun var lett forhøyet.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
14-07-10, 09:44 #5
Blodkalsium er jo det som er absolutt strengest regulert i hele kroppen.
Litt over - litt under, og det bør undersøkes.
Jeg hadde 2,55 - som var øvre grenseverdi og det ble automatisk tatt ionisert kalsium og PTH.
Det ble også tatt ACE og OH-1,25D3 m.m.
Det er jo bare en prøve og jeg forstår ikke at det er noe å tjene på en "venteåse-periode".
Det kan utmerket godt utløse tretthet, og hvorfor slite med dette ett år ?
Men det er noen ganger jeg ikke forstår.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-07-10, 09:59 #6
Det var ionisert kalsium prøve som viste lett forhøyet, 1,39 (ref 1,18-1,35). PTH, parathor var normal 2,0 (ref 1,5-7,0).
Hva er ACE og OH?
Helt enig med det der ventevåset, nå har livet vært "parkert" i 3,5 år, og tiden går.....For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
14-07-10, 11:16 #7
Ja, tia går jo.....
ACE - angiotensin-converting enzyme, OH-1,25D3 er prøver de tar for sjekk av div. tilstander. Kanskje mest sarkoidose, med fl.
OH-25D3 er kroppens D-vitaminlager. Det er D3.
OH-1,25 er det aktive hormonet som dannes av lagervaren.
Denne produseres av granulomer typiske for sarkoidose.
Prøvene OH-25D3 og OH-1,25D3 er sammen med Magnesium også prøver som bør tas samtidig med ionisert Kalsium (som er det aktive blodkalsium) og PTH.
D-vitaminmangel er utbredt her oppe - hvor lenge er man på bar hud-nivå med sola når denne danner kortere skygge enn en selv ?
I tillegg er man skremt til å fjerne muligheten for å danne et D-vitaminlager, så man pøser på med solfaktor.
Kan være lurt å ta en D3 prøve, og kaste seg ut i sola
Mange faktorer er nødvendig for å omdanne mest mulig T4 til T3, og D-vitamin er vel ikke direkte nevnt i den forbindelsen.
Den er likevel nødvendig for svært mange prosesser - så hvem vet, det er jo ikke undersøkt tror jeg ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
6 uker uten levaxin
Av mohaienne i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 8Siste melding: 03-06-08, 15:12 -
Levaxin uten Laktose
Av Hsn i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 06-08-07, 16:09 -
UTEN DUSJ
Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 23-03-07, 22:37 -
Speltbrød uten gjær
Av Hilma i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 19-03-07, 20:54 -
brun uten sol
Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 19:01

Svar med sitat

Bokmerker