Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Depresjon
Hybrid View
-
11-07-10, 16:16 #1
-
11-07-10, 18:41 #2
Sv: Depresjon
Nå husker jeg i farten ikke hva du går på, Bille. Men T3 gjør jo underverker for oss psykisk. Den kan gjøre en forskjell. Og hvem vet om ikke T0, T1, T2 som også finnes i thyroid kan gjøre den store forskjellen psykisk? I tillegg påvirker jo vitaminer og mineraler psyken. Om du har mangler altså. Tenk på hvor elendig du kan føle deg av jernmangel. Les om ortomolekylær psykiatri.
Mener Broda O Barnes også nevner noe om psyke og lavt stoffskifte.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
11-07-10, 18:59 #3
Da husket jeg altså rett

Hvordan er det med johannesurt? Har følt meg litt utafor, ikke akkurat deprimert. Tenkte det også kunne skyldes overgangsalderen, så jeg har tatt johannesurt i over ett år nå og det er ingen tvil om at det hjelper. Når jeg ikke tar det, så går det en uke og "ikke gladheten" kommer tilbake. Tror jeg får i meg det jeg skal av vitaminer og mineraler. Særlig merker jeg hvor bra omega3 er på muskelsmerter.
-
11-07-10, 22:13 #4
Johannesurt inneholder en del kraftige virkestoffer som kan gi blandingsreaksjoner med noen av medisinindustriens syntetiske stoffer.
Urten er ennå ikke bannlyst av dem, men den er nok ganske nær deres fy-liste, så være obs når man leser.
De vil nok gjerne ha markedet for seg selv......
http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=330223
http://www.rolv.no/urtemedisin/medis...r/hype_per.htm• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-07-10, 07:41 #5
Er du sikker på at stoffskiftet ditt er godt (nok) behandlet? Hos meg kom depresjon og lavt stoffskifte hånd i hånd. Og de depressive symptomene forsvant under oppstart med stoffskiftemedisin.
Jeg vil tro det er individuelt hvor fort en stoffskifte-begrunnet depresjon blir bedre med regulering av stoffskiftet og dessuten vil det være veldig avhengig av at du får riktig behandling. Om du er av de som sliter med omdanningen så er det ikke sikkert at vanlig T4 er godt nok til å ta knekken på alle symptomer?
Bvitaminer (+folat) er også relatert til gladhet såvidt jeg husker... Har du fått sjekket din status? (Er også ofte lav hos stoffskiftesyke.)Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Hvordan overkomme depresjon
Av Anisa i forumet DepresjonSvar: 3Siste melding: 18-10-09, 21:04 -
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 21:14 -
Kan sinnstilstand (depresjon) variere gjennom dagen ?
Av FemIce i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 21-10-07, 19:54 -
Depresjon og lavt stoffskifte
Av -diab- i forumet DepresjonSvar: 4Siste melding: 27-07-07, 00:10 -
Hypothyreose og depresjon
Av moor i forumet DepresjonSvar: 13Siste melding: 29-09-05, 17:38

Svar med sitat
Bokmerker