Hei alle sammen, og takk for svarene deres! setter enormt stor pris på hjelpen deres!

Jeg ser av papirene mine her at jeg har de andre verdiene dere nevner;
S-Anti-TPO: <25 (0-60), og
s-TSH: 1.6

Jeg har allerede vært hos fastlegen min, samt en annen allmennlege som begge sier det samme; du har ikke lavt stoffskifte og vi vil ikke gi deg medisiner.
Jeg har en venninne som heller ikke er utenfor normalområdene, hun ble satt på medisiner av en lege - og dette forandret livet hennes.
Virkningen hun får av å ta tablettene, og tilsvarende av å ikke ta de - er så konkrete og store at det er ingen tvil for henne at hun har lavt stoffskifte.
Det er dette jeg og ønsker å se, om medisinene kan hjelpe på alt dette..

Det er klart at det å miste halve håret overhodet ikke er en av de verste tingene egentlig! forstå meg rett. Problemet mitt er bare at jeg er blitt så vant med å ha vondt, være trøtt og sliten, øresusen etc etc at det nærmest har blitt en tilvendt normaltilstand...
Det med håret er allikevel det mest konkrete på èn måte, et absolutt og SYNLIG bevis på at noe er galt. Og jeg merker jeg blir så sår på det, at jeg rett og slett håndterer det mye verre enn feks trøttheten.

Et par ting jeg glemte å skrive i det første innlegget;
* jeg får regelmessige utbrudd i ansiktet og på brystet -som kan ligne på vabler...det er liksom ikke kviser, for det kommer ikke noe puss. Men de blir stooore og vonde og når jeg må klemme ut for å lette trykket, så kommer det kun blodvann, altså noe som ser ut som vann.
Dette kommer og går regelmessig uten noen grunn, i kosthold eller annet.

* jeg får episoder hvor det er så vanskelig å få nok luft!
Jeg strever og strever med pusten, og får liksom ikke nok..det er vanskelig å forklare, men jeg klarer liksom ikke å "fullføre" pusten.
Dette er IKKE hyperventilering eller påvirket av episoder i hverdagen.
Kan det har sammenheng med at man ikke får nok oksygen pga lavt stoffskifte?

* jeg har ingen sultfølelse i det hele tatt..ble satt på noen andre medisiner av legen min, for å få bivirkningene av disse, nemlig at jeg skulle få økt matlyst. Dette hjalp ikke tror jeg, spiste bare "vanlig"- la ikke på meg.
Nå som jeg har sluttet på de, så er det igjen sånn at jeg ikke opplever sultfølelse...og sliter med å tenke på mat overhodet.
Som om kroppen kun er på sparebluss...
Kan det være en sammenheng?

Jeg har kontaktet en lege som i utgangspunktet er hudlege i Oslo, men som var den første til å oppdage en venninnes lave stoffskifte -og som ga henne medisiner for det.

Jeg vil ellers gjerne ha andre tips til leger jeg kan få time hos! nå må jeg rett og slett gjøre noe med det, helst i går... gått altfor mange år nå.

Ellers, trenger som sagt det faktum at jeg ikke er overvektig være et bevis for at jeg IKKE har lavt stoffskifte? virker som om det er gjengs oppfatning blant legene..

PÅ FORHÅND TUSEN TAKK TIL DERE!