Viser søkeresultater 1 til 10 av 47
Tråd: Dosering av erfa thyroid
Threaded View
-
10-07-10, 18:30 #12
Sv: Dosering av erfa thyroid
Mange merker en endring raskt, andre bruker litt tid. Dersom en halv av 125 mg virker ok, kan du sikkert forsøke å øke til 125 mg etter noen dager? Det som er viktig er jo at den tabletten du spiser i dag, den kan ikke testes på blodprøve før om 4-6 uker. Og det sier noe om at om du øker ekstremt, kan du risikere å gå fra hypo til hyper.
Jeg mener jeg leste ett sted på ERFAs hjemmeside at du kan øke 2-3 ganger din vekt i mg, altså veier du 50 kg burde det bli 150 mg, veier du 100 kg 300 mg. men det er individuelt. Det er jo ikke sikkert at alt blir absorbert av kroppen, det kan være rot med opptak i tarm og andre steder i kroppen, så da trenger du kanskje større dose. Som eksempel: jeg bruker nå 125 mg+60 mg ERFA daglig. Jeg har hatt høyere dose, men var da overdosert. Siden jeg hadde levd et hypoliv i mange år, med underdosering fra den gamle legens side, visste jeg ikke lengre hvordan det var å ha det godt, hvordan det var å være i balanse. Dermed overdoserte jeg, og trodde at min lett hypre tilstand var en normaltilstand. Så det kan være lurt å ta blodprøver av og til, for å se hvor du ligger.
For endel er det best å ha FT4 i øvre skikt av skalaen de opererer med på labben. Andre har det kanskje best når de ligger litt lavere. Det kan være lurt å ha en liten helsedagbok, på pc eller på papir, hvor du av og til noterer hvordan du har det, og når du øker eller senker dosen. Og sammenlikne med blodprøvene hvor FT4 og FT3 lå når du hadde det dårlig eller bra...Eller skrive opp om du legger til kosttilskudd.
Aporopos kosttilskudd så kan selen, magnesium, sink og andre mineraler være av stor verdi for deg med lavt stoffskifte, D3 er også viktig å få nok av. Så om du ikke får tilgang på naturlig sol, kan det være lurt å ta tilskudd. Dette kan du få legen til å sjekke. Du kan lese mer om det på forummet her og andre steder.
Lykke til
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Pakningsvedlegget til Erfa? Om dosering.
Av Fanteri i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 01-08-10, 11:41 -
Hjelp! Dosering av Erfa overgang fra Armour
Av Siven i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 08-12-09, 15:59 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Armour Thyroid dosering..
Av Månelys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 07-02-09, 19:46

Svar med sitat

Bokmerker