Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Jeg blir så medlidende til historier som denne, den minner om min egen.
Min egen erfaring med leger som ikke har pasientens ve og vel i tankene, men snarere å eksperimentere med medisinindustriens produkter for å finne ett eller flere som kan benyttes.

Jeg har absolutt ikke noe imot at leger prøver å individtilpasse behandlingen, og forstår godt at noe eksperimentering er nødvendig.
Det jeg ikke forstår, er at Tyroidene ikke er med i utvalget.

Jeg prøvde jo å tillegge Lio flere ganger, men kom ikke godt ut av det før jeg lurte til meg til et Tyroid, og unner selvfølgelig andre i samme situasjon at de også kan få prøve om det er noe for dem.
Det har vel noe med at legene ikke vet om disse alternativene fordi de ikke har lært om dem i utdanningen. Og vet de noe, så er det gjerne feilinformasjon. Hvor de har fått denne feilinformasjonen fra kan man jo bare spekulere i. Men er de like kunnskapsløse om alternativene som den endoen jeg var hos, er det ikke det minste rart at vi ikke får annet enn Levaxin.

Noen leger tror det dreier seg om alternativmedisin eller naturmedisin, og det gjør det jo ikke. Noen tror også at alternativene er ustabile i dosene, hvis de da overhodet har kunnskap om hvilken medisin som ble benyttet før de syntetiske kom på markedet. Min "endo" trodde jo det dreide seg om animalske ekstrakter, og det var forbudt i følge ham. Det må vel dessverre bli vår oppgave som pasienter å fortelle legene om disse alternativene.