Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
11-07-07, 12:03 #1
Doseøkning etter fødselen? (Og noen andre spm.)
På seksukerskontrollen etter fødselen sa legen at stoffskiftet hos friske damer øker med ca 10% i svangerskapet, men 20% når man ammer.
Noen som har måttet øke dosen etter fødselen?
Jeg økte litt i svangerskapet, men gikk rett ned til den vanlige dosen min igjen dagen etter fødselen. Kanskje jeg heller skulle økt. Huff, har ikke lyst til å bli undermedisinert akkurat nå.. Det tar jo så lang tid å komme seg på rett kjøl igjen.
Hvordan er det med doseringen når man tar mini-pillen? Vanlige p-piller påvirker jo opptaket av tyroxin, er det sånn med cerazette også?
(Jeg fikk forresten gutten min på 17. mai.
)
-
11-07-07, 13:51 #2
Eg tror at slike påstander bør tas med en klype salt. Der skjer så mye forskjellig med kroppen og hormonene når man er gravid og etter fødselen og vi reagerer alle forskjelligt på disse endringene. Før eg blev gravid var dosen min 90 mg Armour og 50 mikrogram Levaxin. Mens eg var gravid steg dosen til 90 mg Armour og 100 mikrogram Levaxin og nå etter graviditeten mens eg ammer har eg måtte sette dosen ned til 60 mg Armour og 50 mikrogram Levaxin, altså 30 mg mindre enn før eg blev gravid.
Mitt råd er at du skal ta blodprøver og doseres basert på prøvene og formen din.
Gratulerer med gutten din
-
19-08-07, 10:14 #3
Har ikke hørt om det før. Jeg gikk rett tilbake på den dosen jeg brukte før jeg ble gravid dagen etter fødselen. Må inrømme at jeg var veldig skeptisk, men det har gått helt supert.
-
19-08-07, 10:18 #4
Stoffskiftet mitt ble litt for høyt etter fødselen, så jeg måtte trappe enda litt mer ned, og er nå på lavere dose enn før fødselen.
Lignende tråder
-
Andre som er trette etter jul?
Av cathrin i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 24Siste melding: 25-12-14, 20:33 -
Overraskende blodprøve svar etter stor doseøkning
Av Anne Ma i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 8Siste melding: 09-04-08, 16:13 -
Redd for å bli hyper etter doseøkning
Av Dahlia i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 9Siste melding: 18-03-08, 21:34 -
Noen andre som har opplevd lignende?
Av luripus i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 24-08-07, 12:32 -
Doseøkning etter fødselen? (Og noen andre spm.)
Av Ruth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 3Siste melding: 19-08-07, 10:18
Svar med sitat
Bokmerker