Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
-
04-04-08, 10:30 #1
Overraskende blodprøve svar etter stor doseøkning
Hei

For 6 uker siden økte jeg Levaxindosen min med 25µg pr dag. Se på disse reaultatene etter 6 uker
Det er ikke mye bevegelse i resultatene akkurat. Noen som har en teori om grunn til noe slikt?
S-TSH 0,40 - 4,40 mlU/L: 4,2*, 3*
S-Fri_T4 12-22 pmol/L: 19, 19
S-Fri T3 3,1 - 6,3 pmol/L: 4,1, 5
Jeg fikk endelig tatt SR også (senknings reaksjon) Den ligger nå på 50*. Noen tanker om det, anyone???? Sammen med en rett over ref CRP som kryper sakte oppover, bør jeg "bekymre" meg for det?Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
04-04-08, 11:10 #2
Hei Anne Ma ...Bare noen tanker om "senken" din. CRP, hurtigsenk, er mindre nøye enn -SR. Din er jo noe høy,ja. Burde kanskje få tatt bakterieprøve/r for å se om du har en bakteriell infeksjon i kroppen. Da gjør vel antibiotika opp status. -Men en høy senk kan jo være tegn på noe reumatisk/bindevevs aktig og, noe vi er disponert for. Så jeg ville absolutt holdt øye med det. Sa ikke legen noe?!
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
04-04-08, 11:35 #3
Heisann Anne Ma,
Det tar nok kanskje litt tid for kroppen din til å reagere. Er det autoimmun hypo du har?
Jeg har autoimmun hypo. Og min kropp reagerer også litt rart.
TSH blir veldig fort oppdatert, mens FT4 krabber oppover veeeeeeldig sakte.
Men så er det vel også slik med oss med Hashimoto, at formen går opp og ned, så kanskje du må øke igjen? Ikke det at jeg skal anbefale deg dette (da får jeg kanskje noen forum folk på nakken). Men kanskje greit å drøfte dette med legen?
Ellers så kan du jo også ha binyretrøtthet eller hva dette heter. Jeg vet det er andre her med mye mer erfaring og tips ang dette, da jeg ikke har hatt dette selv...
-
04-04-08, 11:45 #4
Hei Gunnda og SivCath

Har ikke vært hos legen igjen enda. Men jeg bør gjerne ta en rev. utredning og kanskje vurdere binyrer igjen. Har ikke sanakket med legen om det da
Han er veldig konservativ føler jeg.
Har tenk å be han om dose økning på 12,5 µg pr dag. Jeg pleier reagere raskt på alle plan ved doseøkning, det er derfor dette er litt merkelig for meg...
Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvilkentype jeg har. Tror jeg har Graves Hypothyreose siden jeg har blokkerende TRAS. Masse anti-TG og ingen anti-TPO. Men autoimmun er den uten tvil
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
04-04-08, 20:41 #5
Hei
For meg tar det i alle fall mye kortere tid å få stoffskiftet ned enn å få det opp. Vet ikke hvor lang tid det er for deg siden doseøkning, men jeg hadde lavt en gang, og det tok flere måneder og få det ok.
-
04-04-08, 21:30 #6
Halveringstiden for Levaxin er en uke, men det er for en dose som er passe.
Hvis vi overdoserer, så re halveringstiden mye kortere for den delen av dosen som er for mye.
Sikkert et element i hvorfor du opplever at det er letterere å gå ned enn opp.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-04-08, 22:40 #7
ikke noen teori, men selv opplevde jeg at det gikk noen måneder med jenv oppdosering uten at det viste noe særlig - og så plutselig hoppet de opp noen tall.
er vel bare kroppen som tar litt tid på å registrere avogtil
-
06-04-08, 20:28 #8
Takk for tilbakemeldinger!!!
Jeg har bestillt time hos legen så får jeg kanskje øke litt til...
Hilsen Anne Ma
-
09-04-08, 16:13 #9
Sånn da hadde jeg vært hos legen. Han var enig å øke dosen enda litt. Tar det rolig.. øker med 12,5µ pr dag. Så får jeg håpe det roer seg med symptomer.
Hilsen Anne Ma
Svar med sitat
Bokmerker