Viser søkeresultater 1 til 10 av 266
Threaded View
-
09-07-10, 21:04 #8
Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!
Nej, du skal IKKE beklage! Du har ikke misforstået noget. Det er jeg som kan ikke se skoven for bare træer!
Du har jo skrevet i dit allerførste indlæg:
Der er i hvert fald ingen tvivl om, at det er umuligt, ved medicindose på henholdsvis 50, 150, 125 og nu igen 50 (pga. Liothyronin) at blive mirakuløst velreguleret på bare ½ år, for så er verdensrekorden en realitet. Det er ganske enkelt umuligt, hvilket alle dine (uforandrede eller forværrede) symptomer OG uforandrede antistoffer beviser.
Du har det lige så skidt som før, fordi Levaxin har hovedsageligt påvirket dit TSH, men ikke tilsvarende påvirket dit FT4. Det plejer Levaxin gøre i første omgang og det kræver en øgning, ikke en reduktion, før FT4 kan komme op, hvor det reducerer symptomerne. Desuden tyder dit uforandrede anti-TPO på, at Levaxin-dosen var ikke tilstrækkelig til at påvirke antistofferne.
At dit FT4 er steget til 16,9 betyder ikke stort, hvis dit "medfødte" FT4-niveau skal ligge højt, f.eks. et godt stykke over 20+. Det kan man ikke vide, før man "har været der" ved at teste via medicindosering.
I stedet reducerer de yderligere, denne gang for at "gøre plads" til tillæg af Liothyronin.
Det er en fejl! For at Liothyronin skal have en chance for at komme til at virke - skal det lægges TIL den optimale dose af Levaxin. Ellers vil man komme til at lide under symptomerne, der stammer fra både øget FT4-mangel og øget FT3-mangel. Det er en meget normal fejl mange læger begår, når de føjer Liothyronin til behandlingen.
Hvordan kan prøverne være "fine" med forhøjet TRAS og anti-TPO (fortsat) over 1300? Jeg tror du har ret - Herdis og slagteren med endokrinolog-titlen har dundrende uret! Du gør ret i, at du stoler på dine instinkter og din vurdering! Og jeg er helt enig med Blondie i, at der bør klages over denne "endokrinolog". Havde flere klaget over manglende faglige kompetence, ville flere fremtidige syge slippe for samme problemer....
Lad dem ikke stoppe dig i boksen med "psykisk sygdom". Du har hypothyreose! Hypothyreose påvirker det psykiske helbred, men når hypothyreose bliver velbehandlet, vil psykiske plager forsvinde igen!
Det er (trods alt) ikke så lang tid til midten af august.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker