Viser søkeresultater 1 til 10 av 266
Threaded View
-
09-07-10, 11:59 #11
Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!
Jeg er bare en halvveis selvstudert røver, men dette virker feil, Nielsigne. Det at binyrene tydelig viser svikt ved overgang til Thyroid handler vel om at binyrene har vært sulteforet lenge, for eksempel ved at kroppen ikke klarer å konvertere T4 til T3. Da går du i virkeligheten undermedisinert over år, mens legen mener du har fine tall. Eller at du har gått med et subklinisk stoffskifte i mange år og ikke fått medisin. Det kan være tøft for kroppen!
Ved plutselig rikelig tilgang til T3 klarer ikke binyrene å jobbe med det materialet de skulle jobbe med, dermed ser det tilsynelatende ut som om Thyroid er synderen, eller det tolkes dithen at man ikke klarer høy dose, eller er overfølsom for Thyroid. Mens virkeligheten er at i allefall for mitt vedkommende hadde jeg levd i åresvis med kortisolverdier på sparebluss. Men det sa pang ved overgang til Thyroid.
Nok kortisol er viktig for å hjelpe cellereseptorene i å motta thyroidhormonene fra blodet til cellene. T3 klarer ikke finne veien til cellene, og da føler du altså at du er blitt dårligere ved overgang til Thyroid (min haltende oversettelse fra Stop the thyoid madness). Så grunnen til dette kan være at du har fått ensidig T4 behandling og at det ikke var nok, eller det kan være andre ting ved livet ditt som har gitt deg lave kortisolverdier. Eller begge deler.
Så er det viktig å ikke male fanden på veggen. Det er ikke alle som får problemer med binyrene når de går over til Thyroid! Det skal vi ikke glemme!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker