Viser søkeresultater 1 til 10 av 266
Hybrid View
-
07-07-10, 21:07 #1
Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!
Dette var NOK en belastning for deg-ikke hyggelig.
Men sett at det de så er medfødt?
Hvis de symptomene du sliter med nå ikke har vært der før hypotyreosen, er det logisk at de kommer fra hypotyreosen din(som hadde stygge ingangverdier) og eller binyrer.
Nevrologiske utslag kan komme som hyposymptom.
Hodepine med oppkast KAN være et kraftig migreneanfall som også kan følge hypo.
Jeg prøver vel å ""trøste"".
Det gir helt spesielle følelser i en når det skjer noe med hode og/eller hjerte.
Som andre sier--få så omfattende informasjon, opplysninger som mulig.
Kanskje du kunne få en second opinion fra nevrologisk Rikshospitalet?
Du kommer til å være ekstra i tankene, ønsker deg god bedring, virkelig.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
07-07-10, 21:21 #2
Jeg har nå fått påpakning fra Driftsjefen om å ikke anbefale leger til andre, da dette er et enormt ansvar. Jeg sier meg enig i dette og vil følge dette fra nå av. Dog var ikke tipset til Herdis ment som noe annet enn et tips om en lege som sannsynligvis ville vært grei med å skrive ut thyroid. Noe annet enn det kan jeg selvsagt ikke gå god for.
-
07-07-10, 21:32 #3
Jeg setter pris på å høre andres erfaringer. Jeg er voksen, og tar det hele og fulle ansvar selv for hvilke lege jeg velger å oppsøke, uansett råd fra andre. Men jeg forstår at det kan oppstå problemstillinger i forhold til dette.
-
07-07-10, 21:59 #4
Jeg sender deg gjerne hvis du bestemmer deg for det....for å pøve ut.
Hjelper mer enn gjerne !!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
08-07-10, 06:28 #5
Herdis: Det en mannlig lege på Heggeli i Oslo som flere på forummet bruker og er meget fornøyd med, jeg har ikke brukt ham. På Osloakutten er det to leger som er helhetsmedisinere, der er det bare å møte opp og vente, men siden du bor i Rogaland kan det være en ide med time. Det er ferietid nå, så kanskje har de ferie. Jeg prøver bare å få deg til å se flere alternativer for å få en lege som er villig til å teste ut Thyroid og som er villig til å ta en haug med blodprøver
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
08-07-10, 09:58 #6
Hei og takk for støtte alle sammen. Jeg skriver når jeg får sjansen. Sitter å venter på legevisitten og gruer meg. De har som oftest funnet ut hva de vil gjøre på forhånd, og så må man liksom greie å argumentere på stående fot. Som det er nevnt her, så har jeg mange symptomer som oppstod samtidig med trykket i hodet, og som heller kan forklarer indremedisinsk. Det er derfor nærliggende å tro at det finnes en sammenheng. Hvis det ikke kommer noe fornuftig ut av dette, så tror jeg at jeg bare sjanser og setter meg på første fly til første ledige time hos en av disse helhetsmedisinske legene. Det er tross alt livet mitt det handler om, og jeg KAN ikke mere nå.
-
09-07-10, 01:09 #7
Hei igjen,
jeg kan bare anbefale Heggeli uten å navngi lege men dem hvet der hvem vi søker,
han har ørene åpne, bagatelliserer ingenting, er for det meste og syntes erfa er en god medisin.
Der er dem en sammensatt gruppe leger etc som har en helhetlig oppfatnig og erfaring med tilstander,
fordelen er at der kan du bestille time, ikke lang ventetid og har du først vært der og forklarer reisevei er det bare å ringe så sender dem resept,avgiftsfritak og bøodprøve ark som du kan ta på ditt nærmeste laboratorie,
Her i Drammen ringer jeg bare Boots apoteket dagen før jeg trenger medisin,
leverer resept og registreringsfritak og får det over disk i neste sekund.
Men er verdier av jern og b12 lavt i referanse området er det for dårlig, vi må som regel ligge øverst,
for en fredeligere dag, få injeksjoner både på jern og b12,
kroppen sluker det lettere og virknigen kommer selvsagt fortere.
På Heggeli har de skjønt at hypo,medisinering og binyrer går hånd i hånd.
Men sjekk med ditt lokale apotek, de kan sikkert bestille så det behøver ikke bli så mange lange turer når du først har fått resepten.
Håper du har fått en seng på rommet ditt til lillemann!Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker