hei

Tusen takk for raskt svar . Dette forumet hjelper meg veldig

De tok blodprøver for å sjekke binyrene på Aker.

Nei jeg vet ikke hvorfor stoffskifte mitt er lavt, men det jeg ser at jeg er veldig utstabil i alle målingene og det går veldig opp og ned i TSH og Fritt T4.

Men hva skal jeg gjøre nå.....
Jeg har jo tatt 75 mikrogram Levaxin lenge nå , men synes de psykiske plagene øker.
Så begynte jeg å øke med 12,5 mikr g fire dager i uken. Men dette startet jeg med på mandag. Men så er spørsmålet om jeg skal ta en 10 mikrogram Liothyronin i tillegg ( aker anbefalte 10 , men mulig jeg skulle startet med 5 som du skriver her ) . Men her sa Aker jeg måtte vente noen måneder for at de skal se hva som har beste effekt , enten økning av Levaxin eller tillegg av Liothyronin.
Men jeg er ikke så interessert å vente ....så hvis man har erfaring med at Liothyronin fungere bedre på de psykiske plager så vil jeg starte med den halve tabletten nå.

Er litt usikker på hva kroppen tåler, for å øke dosen for mye har jeg dårlig erfaring med. Så er skeptisk til å øke Levaxin dosen samtidig som Liothyronin.....

Ja helt enig med deg at det er vi som bestemmer.

Som pasient med denne sykdommen har jeg vel erfart nå gjennom 5 år at jeg blir bare værre og værre og blir mer og mer fristet til å gå over til Armor. Tror kroppen min ikke tåler Levaxin eller at den fungerer som den skal her.
Men Aker var ikke helt negative til å gi meg Armor , men fikk ny time i september og hun ville jeg skulle vente til det. Og heller prøve Liothyronlin først.

Men tror mange av både dine og mine psykiske plager kan komme av Levaxin bruken ....
Det er de tankene jeg har gjort meg i det siste.......