Viser søkeresultater 11 til 20 av 111
-
31-05-10, 08:59 #11
Sv: Henvisning til Johan Halse
Sikker på at Balder har inntaksstopp? Jeg fikk time der for seks uker siden. I alle fall bør du be om å stå på venteliste, om du kan komme på noen dagers varsel. De ringer ganske raskt! Jeg fikk time hos Ormdal etter noen uker bare. Da hadde jeg allerede sagt ja til en annen. Fikk opprinnelig time 6 uker etter at jeg ringte, men ba om å bli oppringt om de hadde noe før, hvilket jeg fikk.
Prøv Heggeli Helhetsmedisin også. Dag Schødt.
Lykke til.
-
31-05-10, 09:35 #12
Balder har ikke inntaksstopp, men enkelte leger er fulle (har lange ventelister). Jeg fikk time en måned fram i tid, men droppet den da jeg foreløpig tester fastlegen min. (Fikk bedre respons enn fryktet, og synes at jeg kan være tålmodig med han ennå, selv om han ikke er noen ekspert HØRER han på meg.
)
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
31-05-10, 12:56 #13
Nei, Vanberg kan jeg ikke anbefale.
Vanberg jobber visstnok også på Bærum, så pass på å si ifra om det dere som ikke vil til han.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
08-06-10, 12:06 #14
Berit 1974
Hvem lege lot deg prøve Erfa ??? Jeg må bare komme meg til en lege som vil la meg prøve......er så likegyldig nå til alt at jeg ikke greier å holde meg oppe.....Levaxin pga lavt stoffskifte siden 2007, nå også diagnose høyt stoffskifte, total forvirring.....
-
08-06-10, 12:38 #15
Hva med Balder om du har råd? De pleier å gi ERFA
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
08-06-10, 13:22 #16
Din fastlege skal gi deg ERFA.
Det er du som bestemmer hva du skal putte i deg, og legen skal hjelpe deg til å få en behandling som virker best mulig på deg.
Jeg har ikke lest det du har skrevet tildligere,men husker jo signaturen din.
Forklaring som ofte godtas av fastleger er at Levaxin ikke har tilstrekkelig effekt PÅ DEG og at du derfor ønsker en prøveperiode med ERFA.
Skjemaet "Søknad om registreringsfritak" ligger nok øverst i skuffen. Norsk legepraksis klarer seg ikke uten dette.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-06-10, 14:43 #17
Helt enig med n'Finn.
Vi må alle huske at vi har pasientrettighetsloven i lomma. Det kalles "brukermedvirkning" og vi har krav på å få fremlagt behandlingsalternativene når vi har en sykdom, og ut i fra dette velge selv. ERFA er også et behandlingsalternativ, om det enda ikke er stuerent hos NAV!
I konsultasjoner hvor vi føler at vi ikke blir hørt, kan det være en idè å spørre etter retten til brukermedvirkning. Den retten er faktisk lovfestet. Jeg er selv helspersonell og det kunne ikke falle meg inn å møte pasienter med en slik holdning som noen beskriver her.
-
08-06-10, 17:01 #18
Flott

Det dere begge skrive her burde stå på forsiden av forummet, som en minnetavle for alle som strever og ikke blir lyttet til av legen• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
18-06-10, 09:02 #19
Litt glad i dag.....har fått time på Aker Sykehus etter ett klagebrev jeg skrev når jeg ble avvist første gangen . Så endelig begynner det å skje noe her,.......... så får vi se hva Aker mener om dosering og tablett valg.

Levaxin pga lavt stoffskifte siden 2007, nå også diagnose høyt stoffskifte, total forvirring.....
-
07-07-10, 08:11 #20
Sv: Hjelp ang tablettvalg og doseing, tror legen bare sjanser
Ett spørsmål til Finn og andre.
Har vært på Aker. Jeg trodde selv jeg evt hadde noe med binyrer fordi jeg kan vel krysse av på alle symtomene under denne sykdommen.
Men prøvene viste ikke noe galt her.
Jeg lå derimot litt for lavt på blodprøvene som gjaldt stoffskifte T4 og THS lå på 1,8 og T3 lå litt lavt . Men ikke så mye. Jeg vil begynne med Amor , men de ville at jeg først skulle prøve å øke dosen av Levaxin . Det har jeg gjort nå i små doser i noen dager. Tar nå 75 mg + 12,5 ( 4 dager i uken med 12,5 i pluss ).
Jeg fikk også med Liothyronin for å prøve dette . Men hun var usikker om jeg skulle starte med den tillleggsmedesinen nå eller øke dosen Levaxin , for jeg kunne ikke gjøre begge deler samtidig. Da vil man ikke se hva som virker positivt.
Men synes jeg har så mange psykiske plager og er stadig så irritabel, sint, fjern, følesløs inni meg, likegyldig , urolig inni meg. Ligger av og til og føler at kroppen dirrer helt innvendig. Helt rart.
Aker snakket om mange bivirkninger rundt Liothyronin som hodepine.
Han Liothyronin en annen effekt som kan virke bedre på de psykiske plagene ?
Er litt usikker om jeg skal ta en halv tablett av denne istedet for å øke dosen. Er desperat for å bedre formen hurtig.
Noen som har gode / dårlige erfaringer ved å bruke Liothyronin i tillegg til Levaxin ?
Sist endret av Oppognedform; 07-07-10 kl 08:12 Begrunnelse: spørsmål til finn og de andre her
Levaxin pga lavt stoffskifte siden 2007, nå også diagnose høyt stoffskifte, total forvirring.....
Lignende tråder
-
Levaxin + Liothyronin eller erfa?
Av cocos i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 10Siste melding: 30-04-11, 20:02 -
Lav t4, Erfa eller Levaxin? + Candidabeh. Balder
Av Rosin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 20-10-10, 10:20 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35 -
Ikke alle blir bra på Levaxin. Er dette et bra svar eller ikke?
Av Sonja Midtlien i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 05-04-05, 08:40
Svar med sitat

Bokmerker