Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
Så flott med denne infoen. Du er virkelig en faglig ressurs her på forumet
Heeelt enig! Det har andre også bemærket i forummet "Takk"! https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10283
Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
Hittil har jeg ikke funnet en god tokoferol / tocotrienol blanding men hver for seg har jeg selv brukt en stund:
Blandede tocoferoler: i Sverige mange typer og produsenter bla. WNT Health –E-super Complex
Jarrow Formulas har en bra blandede tocotrienoler – Toco Sorbs – jeg kjøper på iherb.
Tør ikke å anbefale ennå siden jeg kun har benyttet det en måneds tid, men virker lovende:
fra Svenske Great Earth Vitamins – Super Oxy E400 - der det er begge deler men riktignok veldig lite tocotrienoler men mye bra antioksidanter.
Jeg bruger Advanced Gamma E Complex fra Now Foods. Now Foods er berømt for konsekvent ikke at anvende nogen form for genmodificerede råstoffer. Advanced Gamma E Complex indeholder følgende:

Vitamin E (as Natural d-alpha Tocopherol) 400 IU

Natural Mixed Tocopherols 400 mg
  • gamma-Tocopherol 300 mg
  • delta-Tocopherol 80 mg
  • beta-Tocopherol 5 mg

Tocomin® Mixed Palm Tocotrienol Complex 10 mg
  • gamma-Tocotrienol 5,5 mg
  • alpha-Tocotrienol 3,0 mg
  • delta-Tocotrienol 0,9 mg
  • beta-Tocotrienol 0,3 mg

Other ingrediens: Rice Brain Oil, Gelatin, Veg. Glycerin, Water, Red Palm Friut Oil and Carob Extract (natural color). Contains soy derivatives. Contain no sugar, salt, starch, yeast, wheat, gluten, corn, milk, preservatives or syntetic Vitamin E.

Den kan købes i Danmark for omkring 200 dkr for 120 kapsler.