Viser søkeresultater 1 til 10 av 266

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!

I behandlermiljøer som er opptatt av antistoffer anbefaler de å holde seg unna jod i størst mulig grad til man har fått kontroll på/senket antistoffene (som du har mange av) for deretter å gjenintrodusere jod. Det beste er å få målt nivåene i døgnurin.

Jod er vanskelig. Hansen har noen gode forklaringer men jeg finner dem ikke akkurat nå. Kommer tilbake til det - eller kanskje jeg kan lokke Hansen til å repetere?

Kontrastvæske ja, det kan det sies mangt og mye om. Etter at jeg fikk nogenlunde forståelse for hva som skjer med min egen kropp (som også har mange antistoffer - startet over deg og er nå nede i 242) har jeg ved MR/CT takket nei til undersøkelser med kontrast og sagt man heller får bruke kontrast om man finner noe på bilder uten kontrast (og det gjør man jo stort sett ikke fordi det ikke er i muskulatur/ledd/nyrer/blære osv. problemet ligger). Strålingen ved alle disse undersøkelsene er ett annet tema.

Jakten legestanden opprettholder ved alle sine tekniske undersøkelser istedet for klinisk undersøkelse og tro på egne bedømninger utsetter oss (pasientene) for så mange meningsløse, skadelige, kostbare og slitsomme undersøkelser fordi de ikke klinisk kan bevises eller tro på at alle være problemer stammer fra et lite (eller flere) hormonproduserende organ som dessverre ikke alltid responderer godt nok på legemiddelindustriens vidundermedisin - Levaxin eller annen syntetisk T4.

Tolking av blodprøver: Min erfaring er at man bare ser etter det som kommer utenfor referanse eller normalområdet - jeg har skrevet litt om testing her:
    7 problemer din lege sannsynligvis overser og Anisa har yttligere lagt til mere i tråden: Normalområdet finnes ikke

Viktig å merke seg at dette ikke kun gjelder skjoldkjertelprøver - men også alle andre blodprøver.

Som jeg kommenterte ift. dine jernprøver ligger disse også innen referanse og kommer ikke med stjerne men hadde jernmetningen din vært under 15 istedet for 17 ville den vært utenfor referanse og kommet med stjerne.

Mitt inntrykk (må påpeke at jeg ikke har noe "bevis") dreier seg om å sikre seg selv, på lik måte som vi dokumenterer snart alt i tilfelle noen skulle klage på hva vi har gjort uansett hvilken bransje vi tilhører.

Min påstand er derfor at helsevesenet fungerer i den grad sykdommen eller skaden er livstruende og akutt, men er fullstendig inadekvat for kroniske og andre lidelser som ikke er av akutt eller livstruende karakter.

I ditt tilfelle vedr. anemi er jo ingen av prøvene utenfor referanse. Om det f.eks. skulle tilstøte deg noe livstruende eller akutt du får varige men av, og søker erstattning for, har jo legen på papiret ikke gjort noe galt siden prøver er tatt og funnet innenfor referanse.

Referanseområdene er for store og i utgangspunktet laget utifra syke menneskers overskuddsblod.
    I tillegg er det svært sjelden det blir bedt om tolkning av blodprøvene av hematolog på laboratoriet. Mulig dine prøvesvar på jernstatus ville blitt fanget opp da.

På prøvearkene til de ulike laboratoriene er det en boks der man kan krysse av for : Kommentar ønskes ved patologiske prøvesvar. Jeg bruker å sørge for at det er krysset av i denne boksen.

Håper det hjelper deg med tilskudd men har dessverre ingen formening om hvor raskt det virker da jeg ikke har hatt behov for jerntilskudd selv. Men det er det sikkert noen andre her inne som vet.

H:-)

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!

Jeg kan anbefale Hemo-Jern, som jeg ikke får gener af. Man kan købe den mange steder. På nettet bl.a. i Matas

http://www.hemojern.dk/
    http://www.naturoghelse.dk/shop/hemojern-2131p.html
    http://www.matas.dk/sundhed+velvaere...productid=2512

Lignende tråder

1. Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
    Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 402
    Siste melding: 06-02-20, 19:22
  2. Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
    Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 21
    Siste melding: 18-09-10, 10:16
  3. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  4. Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
    Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 02-02-10, 13:01
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder