Hei Kruse

Så leit at du har fått oppleve TSH hysteriet så til de grader. Balder har tydeligvis ulik praksis for min lege der er ikke opptatt av det. Han kommer nok til å nevne det etter hvert men forrige gang han så prøvene mine så blåste han av de og sa at det skulle vi ikke fokusere på nå.

Da jeg spurte direkte hvor opphengt han var i TSH, fikk jeg en sterk følelse av at han følte seg forpliktet å si at dette var litt viktig, men at han egentlig ikke mente det var det.

Om legen min mot formodning skulle begynne å messe med TSH til tross for at jeg føler meg fin på en dose, eller dersom han protesterer fordi jeg vil prøve å øke fordi FT4 er for lav og formen deretter, så vil jeg bare si drit og dra og at dette blir aldeles for dumt.

Uansett- det beste er nok å bare jatte med legen for å få thyoridresepten, og foreta doseøkning/reduksjon etter kroppens behov.

Les deg opp, tenk selv, stol på deg selv og kroppens signaler er mitt råd. Ikke ha så voldsomt respekt for disse legene, de kan faktisk ikke så mye om dette, og mange oppegående stoffskiftepasienter kan langt mer om sykdommen enn legen sin. Ikke minst kan man mer om sin egen kropp og dens reaksjoner.

PS- være obs på eventuell binyreproblematikk, det kan forstyrre effekten av thyroiden. Regner med at Balder sjekker binyrestatusen din, og hvis ikke, bør du be om at det gjøres.