Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Threaded View
-
25-06-10, 13:29 #5
Sv: Årsak til lavt stoffskifte?
Den antistoffprøven du viser her er den mest vanlige årsak til at kjertlen blir u-virksom. Når prøvesvaret er under 60 regnes prøven som negativ, altså har du ikke antistoffer i denne gruppen.
Noen antistoffer i TRAS -prøven kan også være årsak til lavt stoffskifte - så ta den også.
Jeg vil jo si at TSH, som jo er det stoffet som får kjertlen til å produsere, er alt for lav tiol at så kan skje.
Det jeg mener, er at så lav fT4 som 12 bør forårsake at et friskt kontrollsystem produserer mer TSH - burde vært rundt 10 når du har gått så lenge.
Så jeg mener det kan være feil i kontrollsystemet. (hypofyse eller hypotalamus)
T3 lages jo ut fra hvor mye fT4 som finnes. T3 har en egen evne til å vise normale tall i tilfeller hvor fT4 er lav. fT4 er meget stort i forhold til hvor mye T3 som lages (bare 0.3% av fT4 blir til fT3) Så dette systemet kan regulere seg selv (les om de-jodinasen)
Prøven fT3 regnes ikke som viktig i diagnostikken i seg selv, men er jo viktig i funksjonen. Mage har feil på de-jodinaseprosessen, og denne prøven vil vise om så er.
Jeg syns, at det som er viktig for deg, er å undersøke densentrale funksjon.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Kan man kreve å få prøve medisin mot lavt stoffskifte?
Av GMA i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 4Siste melding: 09-03-11, 19:31 -
Lavt stoffskifte, ukjent årsak
Av Jerene i forumet Lavt stoffskifteSvar: 33Siste melding: 11-12-10, 17:46 -
Lavt stoffskifte, ukjent årsak
Av Jerene i forumet PresentasjonerSvar: 9Siste melding: 08-11-10, 22:23 -
Er lavt stoffskifte årsak til depp?
Av helgemann i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 48Siste melding: 28-05-10, 13:22 -
Er lavt stoffskifte årsak til depp?
Av helgemann i forumet DepresjonSvar: 20Siste melding: 15-07-09, 21:01

Svar med sitat
Bokmerker