Viser søkeresultater 1 til 10 av 49
Hybrid View
-
24-06-10, 15:34 #1
Sv: Ble redet av magnesium olje...
Hei Hassan!
Jeg har brukt magnesium olje (bestilte en sprayflaske på 200 ml) i nesten en uke og er veldig fornøyd. Jeg er i mye bedre form, og hjerteklappen har roet seg. Har mye mer energi, en utrolig god følelse. Det skal sies at jeg ikke er i 100 % god form, tror det kan ta tid å bygge opp kortisol lagrene og formen generelt, men jeg har fått et viktig løft i riktig retning.
Har nettopp bestilt ytterligere to liter (!) med magnesium olje fra Nederland, så har jeg litt på lager....:-) Jeg smører meg hver morgen og har allerede brukt opp sprayflasken.
Jeg bruker ikke hydrokortison (har dog fått det fra legen) men prøver meg med magnesium olje og kosttilskudd først. Bruker også Wilsons "adrenal rebuilder". Om det er den eller magnesium oljen, eller en kombinasjon, som skyldes at formen min er så mye bedre vet jeg ikke, men det kan være det samme. Jeg kjører på med begge deler.
Takker og bukker igjen for tipset om magnesium olje. Er veldig glad for at du postet det her. Jeg har lave mg verdier og må få de opp, og det går som du skriver mye raskere med olje enn med tilskudd. Jeg føler også en umiddelbar effekt når jeg bruker oljen. Hvis jeg er sliten på ettermiddagen/kvelden, smører jeg en ny runde.
Så flott at du har klart å trappe ned på hydrocortisonen. Ser at du har økt Erfa dosen fra 3 til 4 grain, har det gått bra? Hvordan er formen din nå?
-
08-08-10, 02:29 #2
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
08-08-10, 07:48 #3
Sv: Ble redet av magnesium olje (Ancient Magnesium)...
Ja, du må betale toll også. Det blir jo dyrt. Jeg har kjøpt 500 mg magnesium kapsler (ikke tabletter) fra iherb nettopp, for å supplere. Tar tre av disse hver dag. Er glad jeg har oppdaget magnesium. Men det er ikke sikkert alle har så god effekt av det. Ville prøvd med kapsler først, og så, om du blir en magnesium- fan, kan det være verdt å prøve med olje også.
-
08-08-10, 08:18 #4
Det er mærkeligt... Kan det virkelig passe, at man i Norge skal betale told af varer købt i et EU/EØS land? Burde det ikke være told-og momsfrit (man betaler jo moms i det land man handler) når Norge er omfattet af denne aftale, som gerne skulle ligestille Norge med EU/EØS lande på dette punkt? Nogen som ved?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
08-08-10, 08:27 #5
Jeg var litt upresis. Du må ikke betale toll, men import merverdiavgift, som er på 25 %, når varen koster over NOK 200. I tillegg kommer behandlingsgebyr på noen få hundrelapper (rundt 200 mener jeg å huske). Det eneste det er toll på i dag er tekstiler og matvarer.
-
08-08-10, 10:30 #6
Alligevel... Berit1974
Så må det være norske interne regler, uafhængige af EU/EØS-aftalen. Når jeg køber stort, som f.eks. en bogscanner fra Tyskland, eller en vandrenser fra Storbritannien - begge til flere tusinde DKR hver - betaler jeg intet når jeg modtager forsendelsen. Der er heller ikke nogen grænse for "max.værdi" som det norske NOK 200. Jeg får pakken direkte overrakt mod en underskrift på kvitteringen for modtagelse.
Er det overhovedet lovligt, at Norge opkræver merverdiavgift inkl. behandlingsgebyret for varer sendt fra EU/EØS-lande? Ellers virker samhandelsaftalen med EU (lissom) meningsløs, eller hur?
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
08-08-10, 10:49 #7
Merverdi avkreves, men opprinnelig VAT kan også krever refundert fra selger ved framlegging av kvittering på norsk betalt moms...
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
26-08-10, 20:17 #8
Var hos legen i dag og fikk vite at magnesiumnivåene mine fortsatt var lave - under referanseomårdet. Det var de i mars også. Det rare er at de tidligere var normale, feks på denne tiden i fjor (glemte å få med meg utskriften av labresultatene). Ser nesten ut som om at nivået har falt etter at jeg begynte med tilskudd. Har brukt magnesium citrat tabletter et halvt år. Dose på ca 700 mg daglig. Tar ikke kroppen opp magnesiumet eller forbruker den så mye? Kanskje jeg skal bruke annen type magnesium? For da tenkte jeg på denne tråden og dere som har så gode erfaringer med magnesiumolje. Men det virker så dyrt.
Berit1974, kan jeg spørre om hvor mye denne bestillingen kostet deg alt i alt?
Er det noen som kan anbefale et annet magnesiumtilskudd enn magnesium citrat? Er det noe som vil kunne være bedre?
Mvh Rufus
-
26-08-10, 21:10 #9
Nok det bedste og mest effektive magnesiumsalt er Magnesiumorotat, men af en eller anden mystisk årsag er dette produkt ret svær at få fat på.... her i Tyskland. Ellers hedder præparatet Magnerot Classic Tabletten og kan købes på alle tyske apoteker. Den billigste (ser det ud til) her (for 600 kapsler). Magnesiumorotat er en særlig biotilgængelig form af magnesium, hvis optagelse er fuldstændig uafhængig af saltsyre (mavesyre). Den virker bare.

Ellers findes f.eks. Magnesium Chloride Liquid, 8 fl oz (236 ml) både til at smøre på og til at indtage, og/eller Magnesium Chloride 520mg x 100 Tablets.
Den første er flydende, fra Iherb dvs. til at betale og den anden (tabletter/UK) er også til en rimelig pris. Magnesium Chloride er for tiden meget efterspurgt og derfor er priserne også derefter: s-k-a-n-d-a-l-ø-s-e!
B6-vitaminet vil altid øge optagelse af magnesium (chlorid) og er bedst at indtage sammen med den.
Lidt mere info om den flydende: http://www.ehow.co.uk/list_5920336_m...de-liquid.html
-
27-08-10, 15:37 #10
Tusen takk for infoen

Ja, det blir det å forsøke magnesiumchlorid, tenker jeg.
Her har jeg gått rundt og innbilt meg at jeg har tilført kroppen nok magnesium, mens den i virkeligheten trolig ikke har nyttiggjort seg tilskuddet i det hele tatt. Den gode nyheten er vel at jeg da trolig har et forbedringspotensiale ved å fjerne magnesiummangelen min. Blir spennende å se om jeg merker bedring.
Lignende tråder
-
Magnesium
Av pling i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 33Siste melding: 23-11-11, 16:05 -
MCT-olje
Av marge i forumet KokosoljeSvar: 6Siste melding: 24-10-10, 00:50 -
kokos olje bra for oss med hypotyreose?
Av irene i forumet KokosoljeSvar: 29Siste melding: 21-02-08, 19:23 -
MCT olje - erstatning for raske karbohydrater?
Av marge i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 16-06-07, 14:23 -
Kjempe reaksjon etter jeg tok Magnesium !!!!
Av gutt_81 i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 3Siste melding: 16-04-07, 19:18

Svar med sitat

Bokmerker