Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
23-06-10, 16:37 #8
Ja, jeg tror nok jeg forsøker 7-keto. Skal bare lese meg litt mer opp først (og for tida er internettforbindelsen min så treeeg og ustabil, så jeg får ikke lest så mye.).
Er jo redd for at den gode effekten som jeg har hatt av DHEA forsvinner, eller at jeg får en dump i formen ved overgang til 7-keto. Er det noen som vet styrkeforholdet mellom DHEA og 7-keto? Vil f.eks 25 mg DHEA tilsvare 25 mg 7-keto? Skal jeg bare hoppe over fra det en til det andre fra en dag til en annen? Altså uten gradvis nedtrapping av DHEA og opptrapping av 7-keto?
Jeg bruker 22,5 mg DHEA og har liggende 25mgs kapsler med 7-keto. Det hadde vært kjekt og bare kunne gå rett over til disse kapslene.
Noen som vet?
Jeg tror det er ok å bare erstatte 7-keto med DHEA (en blir jo litt nervøs... ihvertfall jeg..). Fant en produktomtale av 7-keto og stoler på at den er fornuftig: 7 Keto DHEA er en av mer enn 150 metabolitter av DHEA, og er som "endelig DHEA" av enkelte forskere. Det er like effektivt og har samme terapeutiske effekt som DHEA ikke er konvertert til kjønnshormoner. Fordelen er åpenbar: På grunn av at den har i testosteron og østrogen, 7 Keto DHEA, ingen av de mulige bivirkningene, som kan slå fra et overskudd av disse hormonene.
Så jeg bytter ut DHEA med 7-keto, så ser jeg hva som skjer...
God helg
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker