Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Hybrid View
-
23-06-10, 16:37 #1
Ja, jeg tror nok jeg forsøker 7-keto. Skal bare lese meg litt mer opp først (og for tida er internettforbindelsen min så treeeg og ustabil, så jeg får ikke lest så mye.).
Er jo redd for at den gode effekten som jeg har hatt av DHEA forsvinner, eller at jeg får en dump i formen ved overgang til 7-keto. Er det noen som vet styrkeforholdet mellom DHEA og 7-keto? Vil f.eks 25 mg DHEA tilsvare 25 mg 7-keto? Skal jeg bare hoppe over fra det en til det andre fra en dag til en annen? Altså uten gradvis nedtrapping av DHEA og opptrapping av 7-keto?
Jeg bruker 22,5 mg DHEA og har liggende 25mgs kapsler med 7-keto. Det hadde vært kjekt og bare kunne gå rett over til disse kapslene.
Noen som vet?
Jeg tror det er ok å bare erstatte 7-keto med DHEA (en blir jo litt nervøs... ihvertfall jeg..). Fant en produktomtale av 7-keto og stoler på at den er fornuftig: 7 Keto DHEA er en av mer enn 150 metabolitter av DHEA, og er som "endelig DHEA" av enkelte forskere. Det er like effektivt og har samme terapeutiske effekt som DHEA ikke er konvertert til kjønnshormoner. Fordelen er åpenbar: På grunn av at den har i testosteron og østrogen, 7 Keto DHEA, ingen av de mulige bivirkningene, som kan slå fra et overskudd av disse hormonene.
Så jeg bytter ut DHEA med 7-keto, så ser jeg hva som skjer...
God helg
-
02-07-10, 17:24 #2
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Jeg har det veldig bra! Jeg har nå klart å gå ned på hydrokortison, fra 32.5 mg til 30 mg. Jeg vil se om jeg fungerer godt på en enda lavere dose, nærme meg fysiologisk dose om mulig, men skal ta det uhyre langsomt. Og stoppe om det ikke fungerer. Jeg forsøkte å gå ned på Thyroid, fra 3.5 grain til 3.25. Det gikk ikke. Ble langsom, og taus. Var ikke meg selv i det hele tatt. Så jeg gikk tilbake til 3.5 grain. Venter på svar på blodprøver som ble tatt for ett par uker siden, skal bli interesant å se hvor jeg ligger.
Fortsatt jobber jeg 50 %. Men jeg orker mer! Tidligere måtte jeg velge om jeg ville trene eller jobbe, nå kan jeg gjøre mange ting samme dag. Jeg føler meg mer og mer normal. Og kjenner at jeg bobler av energi! Det er lenge siden den følelsen fulgte meg dagen gjennom. Jeg føler meg heldig, tross alt som har skjedd. Det er fantastisk å kjenne at det går fremover. Hva det som har gitt meg ett løft nå, vet jeg ikke. Jeg har jo gjort så mange grep i håp om å bli bedre. Uansett gir det håp om at binyrene er på rett vei. Og jeg tror at det å dele Thyroid i fire doser, slik at den siste dosen tas kl. 17-18 var riktig. Jeg har mer ork og energi på kvelden, det er en god følelse!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
02-07-10, 20:51 #3
Ja, det er gode nyheter, Vigdis!
Å få livet tilbake er en fantastisk følelse! Synes din beskrivelse av situasjonen pr i dag passer meg i gode perioder. Selv om jeg tar i betraktining min svingende form, ser jeg at jeg blir gradivs bedre for hver måned som går. Glemmer hvor syk jeg var tidligere og får smaken på å være frisk, da blir jeg plutselig utålmodig og vil bli helt frisk med det samme. Må minne meg på at ting skjer gradvis og tålmodighet er noe av nøkkelen.
Så nå er du da på riktig Thyroid-nivå. Godt! Jeg har også gått ned i dose. er på 3,75. Jeg fant ut at min dårlige form tidligere i måneden nok var syklusbetinget. Jeg tåler tydeligvis å redusere throiddosen. Føler mg fortsatt varm, men nå er det litt vanskelig å bedømme i sommervarmen. Behovet for kortisol svinger også. Enkelte dager trenger jeg knapt 30 mg, mens andre dager har jeg behov for opp mot 50 mg. Men å være så lavt som 30 mg er et framskritt mtp binyrene.
Det går riktig vei, ja
God helg
-
19-07-10, 19:26 #4
Ja, nå har det gått drøye tre uker siden jeg byttet fra DHEA til 7-keto. Det har ikke vært noe problem. Merker ingen forskjell. Hadde håpet at jeg skulle gå ned i vekt, men det har ikke skjedd ennå. (Burde det ikke det? La på meg ganske mye ved start av DHEA)
Ellers er jeg fortsatt varm! Tyder på overdosering av Thyroid. Jeg har nettopp gått ned til 3,25 grain. Så nå har jeg omtrent halvert dosen de siste tre månedene!!
Mitt hc-behov er også på veg nedover. Enkelte dager tar jeg ca 27, andre dager ca 35, mens jeg må godt over 40 ved pms og mens. Har gjennomsnittlig vært på 37,5 det siste halvåret.
Veien videre er jeg noe usikker på. Lurer litt på hvor langt ned jeg skal gå på Thyroid, her må jeg vel bare prøve meg frem. Må vel bare følge intuisjonen, selv om jeg blir blir forvirret når jeg skal forsøke å tolke kroppens signaler (skjønner ikke hva den prøver å si...).
Men det viktigste er jo at ting går framover. Føler at jeg blir bedre for hver måned som går, men at det er stor variasjon mellom dagene.
Jeg gikk opp til 200 mg 5-htp, det synes jeg har en viss positiv effekt på søvnen. Våkner fortsatt midt på natta, men sovner fortere nå enn tidligere.
Følger spent med på dere som kombinerer Thyroid med litt t4....
Rufus
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker