Viser søkeresultater 1 til 10 av 51
Threaded View
-
15-06-10, 09:54 #26
Sv: Symptomer på lavt stoffskifte?
Kirtlen er jo allerede mindre aktiv, Mann28. Og det har den været længe før du overhovedet havde fået din første dagdose af Levaxin. Det bør du huske, når du overvejer medicinering eller ikke. Din kirtel kan allerede være atrofieret, eller er der en anden årsag til at du ikke danne hormoner nok. Et entydigt svar kan end ikke den eksakte medicinske videnskab tilbyde og det hører til sjældenheder, at der kan sættes en endelig diagnose på årsagerne til hormonmangel. Desuden findes der langt værre tilstande forbundet med det lave stofskifte, end kirtelatrofi, der måske allerede i forvejen har været igangværende længe.
Det hører ligeledes til sjældenheder, at vi hører (læser) om mennesker med hypothyreose, der blev raske fordi deres skjoldbruskkirtel spontant blev i stand til, igen at danne thyreoideahormoner nok. Har miraklet fundet sted alligevel, hører man ofte at det er fordi, at deres oprindelige lavt stofskifte opstod sekundært til anden sygdom eller syndrom og efter at den oprindelige tilstand var succesfuldt behandlet eller der er indtruffet en spontan remission - blev også deres skjoldbruskirtel funktionsdygtig igen, og dette på trods af at de fik hormontilskud over en tid forinden. Her er der altså ingen universelle sandheder til rådighed, Mann28. Man er nødt til tage chancer medmindre man hellere lever med ulemperne. Jeg har skrevet om det før i tråden Atrofi af skjoldbruskkirtlen pga. thyroid-mediciner?.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år
Av Vår i forumet Lavt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 13-12-10, 17:40 -
Sønn med symptomer på lavt stoffskifte men blodprøver innenfor normalen
Av sisi i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 3Siste melding: 07-04-10, 10:16 -
Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
Av Imse i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 31-08-09, 11:58 -
Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 9Siste melding: 25-10-08, 10:27 -
Hvilke symptomer er felles for både lavt og høyt stoffskifte??
Av Linn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 18-04-08, 19:52

Svar med sitat
Bokmerker