Viser søkeresultater 1 til 10 av 30
Threaded View
-
13-06-10, 11:02 #25
Sv: Hvorfor merker jeg absolutt ingen bedring?
I begynnelsen av april begynte jeg altså med Levaxin, først 10 dgr med 37,5 mcg per dag, deretter 75 mcg per dag. Selv om jeg foreløpig ikke har merket bedring når det gjelder symptomer som utmattelse, tretthet, frysing, hodepine, problemer med konsentrasjon og hukommelse osv, så stoppet faktisk vektøkningen omtrent med en gang. Og etter en måned hadde jeg gått ned 1 kg, uten å gjøre noe spesielt for det. etter 6 uker på Levaxin var jeg til kontroll hos legen - stoffskiftet var fortsatt lavt selv om blodprøvene viste en stor forbedring siden sist - så min daglige dose ble økt til 100 mcg per dag. Fortsatt ingen vektøkning, har istedet gått ned et 1/2 kilo til.

Så for mitt vedkommende er det tydelig at et eller annet har forandret seg i kroppen min etter at jeg begynte med Levaxin. Fastlegen min sier at hans erfaring med stoffskiftepasienter viser at selv om det er store individuelle variasjoner i responsen på Levaxin, blir de fleste merkbart bedre i løpet av det første året. Noen merker en bedring av symptomene på sykdommen nesten umiddelbart, mens det kan ta lengre tid for andre - 6-12 måneder. Det er jo også slik at jo lenger tid sykdommen har fått utvikle seg uten behandling, jo lenger tid trenger kroppen på å komme seg tilbake til noenlunde "normalt" gjenge.
Foreløpig er jeg sykmeldt 25% fordi det ble vanskelig å utføre jobben min tilfredsstillende pga utmattelse, konsentrasjonsproblemer og dårlig hukommelse. Disse tingene var verst på slutten av arbeidsdagen, og ble også forverret av en stressfull arbeidssituasjon. Den første måneden med redusert arbeidstid (jeg begynner til vanlig tid på morgenen, men går hjem tidligere hver dag) ble arbeidssituasjonen forverret fordi jeg jobbet kun 75% av arbeidstiden men likevel skulle utføre 100 % av arbeidsmengden (slik blir det dessverre ofte når man er bare delvis sykmeldt....!). Men etter en samtale med sjefen hvor jeg sa at dette ikke gikk, har vi kommet frem til en ordning som fungerer ganske bra. Flere av mine arbeidsoppgaver er overført til andre, så det går ganske greit.
Inntil det motsatte er bevist, velger jeg å håpe på at ting blir bedre med meg sykdomsmessig i løpet av de neste 8-10 månedene - om ikke før. Jeg må bare være tålmodig - selv om jeg egentlig er ganske så utålmodig av natur. For min egen del, har jeg valgt å håpe på at jeg er blandt de som faktisk blir hjulpet av behandling med Levaxin. Så får heller tiden vise hvordan det går. Foreløpig har jeg ingen grunn til å tro det motsatte, og for meg personlig mener jeg at det er for tidlig å konkludere med det ene eller det andre når det gjelder virkningen av Levaxin.
Lignende tråder
-
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 148Siste melding: 13-09-08, 10:17 -
Nettopp fått diagnotisert høyt stoffskifte.
Av Howdy i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 28-06-07, 11:48 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24

Svar med sitat
Bokmerker