Viser søkeresultater 1 til 10 av 12

Hybrid View

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Så har jeg vist en Erfa-krise ...

Sånn var det med meg også. Jeg har gradvis mistet "drømmeevnen" de siste 7-3 årene (bare meget sterke drømmer har slått gjennom og sjelden). Det første som skjedde på levaxin var at jeg husket at jeg drømte. Er heldigvis ikke plaget med mareritt.

Og så er det nesten flaut - når dere skriver inn ting så er det "*opp med hånda*: jeg også!" så ofte at jeg føler meg som ei reinspikka, lite troverdig hypokondrisk hermegås.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Mange tak for jeres svar og gode råd

Jeg forstår ikke rigtig det med 4 dage, for jeg er jo på 10. dag, men never mind. Skal forsøge at være mere tålmodig eller rettere mindre bekymret, for det var egentlig en bekymring, der var mit ærinde

Men da jeg skrev, at jeg var 'mat', mente jeg jo sådan set ikke mat men bare ... helt til rotterne ... så egentlig gjorde jeg mig jo skyldig i en underdrivelse. Jeg vil ikke belemre jer med en almindelig off-dag, men når jeg vågner og har det rigtig dårligt og ikke kender andre, der bruger thyroid eller ved noget om stofskiftet, så søger jeg jo herind, altså.

Skidt være med, at det regner og blæser udenfor. Det er ikke dét, der er problemet - men når det føles som om, det regner og blæser indvendigt - i kroppen - så er DET til gengæld ret problematisk. Det er ikke et spørgsmål om ikke at gide men om ikke at kunne. Vågnede og følte mig syg, hvilket passede dårligt med fødselsdag hos svigermor (eller godt, alt efter standpunkt, selvfølgelig ...)

Måske skal jeg forsøge mig med rosenrod, og jeg må vel se at få ædt den der melatonin ... Og tryptofan? Hmmm ... Skal i hvert fald undersøges.

Nielsigne

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Smile Sv: Så har jeg vist en Erfa-krise ...

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    .. for jeg er jo på 10. dag .. Skal forsøge at være mere tålmodig eller rettere mindre bekymret, for det var egentlig en bekymring, der var mit ærinde

Måske skal jeg forsøge mig med rosenrod, og jeg må vel se at få ædt den der melatonin ... Og tryptofan? Hmmm ... Skal i hvert fald undersøges.
    Heisann

Jeg er jo også en erfa'er men jeg skyndtet meg langsomt i mine økninger;
    brukte iallefall et par måneder før jeg var oppe i 3G.
    Var redd binyrebarken skulle få seg en knekk kanskje har jeg gått for sakte fram,
    men for meg ser det ut som du går innmari fort opp i dose.
    Fint hvis binyrebarken din tåler det.. men kanskje på tide å "hvile litt på årene" nå Nielsigne

Jeg har lest den andre erfa-tråden din tidligere, men kan ikke huske at du har startet opp med tilskudd av D3 og K2
    Anbefales isåfall herved.

Good night & Good luck
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Tak

Ja, måske har jeg været for hurtig ... Men at øge for langsomt er jo også et problem, har jeg læst ....

Til gengæld virker det nok meget godt at gå i seng og sove om natten

Jeg tager 80 µ D3 om dagen
    Men hvorfor skal vi også ha' (ekstra?) K2?

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Så har jeg vist en Erfa-krise ...

Jeg tager 80 µ D3 om dagen
    Men hvorfor skal vi også ha' (ekstra?) K2?
    Lavt stoffskifte og K2-vitamin
    Sist endret av Admin; 13-06-10 kl 12:54
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

...når jeg vågner og har det rigtig dårligt og ikke kender andre, der bruger thyroid eller ved noget om stofskiftet, så søger jeg jo herind, altså.
    Og det må være lov, dette er jo et støtteforum. Jeg vet selv hvor utrolig sårbar en føler seg når en har vært veldig syk, og liksom endelig har funnet kuren som skal hjelpe en til å få et anstendig liv igjen. Jeg var REDD og tolket den minste nedtur inn i det såreste i sjela; "dette virker jo ikke for meg" for eksempel. Turen fra himmel til helvete ift. følelser er meget kort i en slik periode. Og ergo er det ikke så mye som skal til før en føler litt seg bedre heller, bare en får konstruktiv respons. Og ære være forumet for dette.

Og det er VELDIG lett å være for kjapp med doseringen.. Jeg selv har jo faktisk klart å bråstoppe med cipralex nå, en uke før jeg skal begynne å jobbe igjen, og har siste dagene følt meg som jeg skulle vært på bygdefest dagen før. (men neimen om jeg tar en eneste pille til! )

Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn