Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Hypothyreose af "Alli"

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    I min virkelighed er slankning med fedtfattigt "hul i hovedet". Man bliver ikke overvægtig af kostfedt. Man bliver overvægtig af for stor andel af hurtigt omsættelige kulhydrater i den daglige kost.... sukker, stivelse etc. Men det er en anden historie....

Hvad de færreste ved er, at vi her på forummet i fremtiden vil hilse på mange nye syge med lavt stofskifte / hypothyreose, der har fået sygdommen af slankepillen Alli. Det er også overvældende realitet, at de allerede stofskiftesyge vil undres hvorfor deres medicinering ikke længere virker. Men de vil nok ikke forbinde problemet med, at de bruger slankepillen Alli - enhver nu kan købe uden recept på ethvert apotek i Norge og Danmark (ved ikke om den også er frigivet til håndkøb i Sverige).

Kilde: Alli, produktresumè offentliggjort af EUs European Medicines Agency på hjemmesiden ema.europa.eu.

Det betyder, at "Alli" forhindrer optagelsen af jodatomer fra syntetisk levothyroxin OG fra Thyroid-lægemidler. Thyroid-hormoner er jo bygget op om jod. Sikken vægtkontrol... bliv først slank af det samme, som senere netop vil gøre een syg og overvægtig.

Hverken Legemiddelverket eller Lægemiddelstyrelsen nævner noget om det. De nøjes med at advare mod bivirkninger som "hodepine, diaré og magesmerter". Jeah, right!
    Tidligere denne uken hadde Dagbladet (papir, ikke nett) forside med flg:
    Vi knasker piller som aldri før
    Per Fugelli: Nordmenn er pyser

For 2009 var det to 10 på topp lister - en for reseptbelagt og en annen for reseptfrie.
    Alli var på dn siste lista - og hvis jeg ikke husker alldeles feil så lå Alli på topp...

Det tyder på at det vil bli mange av "oss" etterhvert - dessverre
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Thumbs down Sv: Hypothyreose af "Alli"

Hvad de færreste ved er, at vi her på forummet i fremtiden vil hilse på mange nye syge med lavt stofskifte / hypothyreose, der har fået sygdommen af slankepillen Alli. Det er også overvældende realitet, at de allerede stofskiftesyge vil undres hvorfor deres medicinering ikke længere virker. Men de vil nok ikke forbinde problemet med, at de bruger slankepillen Alli - enhver nu kan købe uden recept på ethvert apotek i Norge og Danmark (ved ikke om den også er frigivet til håndkøb i Sverige).

Kilde: Alli, produktresumè offentliggjort af EUs European Medicines Agency på hjemmesiden ema.europa.eu.

Det betyder, at "Alli" forhindrer optagelsen af jodatomer fra syntetisk levothyroxin OG fra Thyroid-lægemidler. Thyroid-hormoner er jo bygget op om jod. Sikken vægtkontrol... bliv først slank af det samme, som senere netop vil gøre een syg og overvægtig.

Hverken Legemiddelverket eller Lægemiddelstyrelsen nævner noget om det. De nøjes med at advare mod bivirkninger som "hodepine, diaré og magesmerter". Jeah, right!

Igen en gen-lancering af "hormondræberen" Alli i TV-reklamer på næsten alle danske TV-kanaler. Sommeren er over os om med den er det sæson for mindreværdskomplekser. Selv pinde-tynde danskere propper sig med Alli og tror, at fordi Alli kan købes i håndkøb, er den hellige grav velforvarret. Udsigten til hypothyreose skræmmer dem ikke, fordi udsigten til bikini et nummer-størrelse mindre end sidste år - vinder over fornuften.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    72
    Meldinger
    263

Standard Sv: Hypothyreose af "Alli"

Dårlig nyhet: Alli selges også i Sverige.

http://www.viktvagvisaren.se/bantningspiller/alli/
    "Alli säljs liksom Xenical på apoteket och är till skillnad från Xenical receptfritt. På Apoteket får du endast köpa Alli om du har ett BMI på över 28 och är över 18 år. Du kan även köpa Alli på internet, både på vanliga svenska Apoteket eller från utlandet, till exempel på www.slimming.com."

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Igen en gen-lancering af "hormondræberen" Alli i TV-reklamer på næsten alle danske TV-kanaler. Sommeren er over os om med den er det sæson for mindreværdskomplekser. Selv pinde-tynde danskere propper sig med Alli og tror, at fordi Alli kan købes i håndkøb, er den hellige grav velforvarret. Udsigten til hypothyreose skræmmer dem ikke, fordi udsigten til bikini et nummer-størrelse mindre end sidste år - vinder over fornuften.
    Akkurat slik er det her også! Reklame for slankepiller og all verdens slankeprodukter. Og folk kjøper! *sukk*

Så forresten noe her forleden om Kelloggs Special K. Den amerikanske versjonen som kom for 30 år siden, inneholdt mye mindre sukker enn produktet gjør idag. Jeg tror det var snakk om 2/3 mindre. Likevel påstod Kellogg at den var like sunn som før...
    Sukkerindustrien har nok skyld i mye av de vektproblemene vi ser nå for tiden, og kommer til å se i fremtiden også. Og dermed også hormonforstyrrelser og påfølgende sykdommer.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Thumbs down Sv: Hypothyreose af "Alli"

Det var i juni sidste år... altså i sommerferie-sæsonen, hvor mange mennesker ønsker at fremvise en slank mave i bikini på ferie under de sydlige himmel, i eksotiske lande, eller bare på den nærmeste strand... og bliver nemme ofre for reklamens magt.

Og nu, lige efter årsskiftet, hvor sæsonen for nytårsfortsætter er på sit højeste - vælter igen Alli-reklamer frem på TV-skærmen og nye ofre for deres samvittighed (overspisning i julen) står parat til at blive forført til at købe det vidunderlige, vægtreducerende mirakel med navn "Alli" (ironi anvendt).

Menneskers forfængelighed kender ingen grænser, vel? Skrækken mod "hvad folk vil sige" eller lægernes og medicinalfirmaernes skræmmekampagner om at "fedt = død" eller "fedt = sygdom" jager fornuften på flugt og selv truslen om at få "Alli-hypothyreose" kan ikke skræmme de forfængelige og de fedt-forskrækkede fra at hoppe med på Alli-vognen.

Nu er det dog ikke længere "kun" hypothyreose, der vanker for de trofaste Alli-brugere. Måske truslen om at miste sin lever kunne virke bedre og få dem fra at bruge Alli? Det tror jeg ikke. Forfængeligheden vil vinde, som den jo (næsten) altid gør og.... om nogle år bliver gruppen af mennesker ramt af hypothyreose større og to nye diagnoser vil se dagens lys: Alli-induceret hypothyreose og Alli-induceret leversvigt.

Alt imens anbefales Alli af tusinder af læger gennem reklamer i medier og på lægeklinikker....

Søgeord: Alli liver damage
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Det er det samme her, Anisa - reklame for dette "Alli" på alle kanaler.
    Og andre slankeprodukter "Go 1-2-3" osv.

Det eneste som garantert blir slankere av slike midler, er lommeboka.

For å være helt ærlig, så synes jeg at det å ta slike midler for å gå ned i vekt, er å tukle med kroppen. Det er en svært usunn fettfobi i begge ender av skalaen.

Selv fikk jeg tilbud fra sykehuset om å begynne på Byetta, et syntetisk hormon i sprøyteform som visstnok skal gjøre at man føler seg mett lengre og ikke spiser så mye. Jeg kommer imidlertid til å nekte. Jeg tar nok syntetisk hormon som det er med insulinet, jeg vil ikke ha mer. 13 år på Levaxin har gitt meg erfaring nok til å si nei til slike medisiner. Hadde dette vært et naturlig hormon, ville jeg kanskje vurdert det. Men kunstig? Nei!

Med det lavkarboopplegget jeg følger nå, ser det jammen ut til at jeg har gått ned i jula også! Og det helt uten hjelp av noe slankemiddel. Spiste masse god julemat, jeg! Jeg holdt meg bare unna det meste av tilbehøret og spiste rent kjøtt og fett. Kjøpte til og med "Dansk fleskesvær" som jeg koste meg med!

Jo, vi kommer nok til å se mange tilfeller av både hypothyreose og andre sykdommer forårsaket av disse slankemidlene. Folk må begynne å innse at det er ikke fett som gjør dem feite, men alle de magre produktene og mye karbohydrater.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Hypothyreose i 10 år. TRAS
    Av Fanteri i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 30
    Siste melding: 26-01-15, 08:09
  2. Hypothyreose og vegetarianisme
    Av Magnuna i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 25
    Siste melding: 21-03-09, 13:22
  3. Har jeg hypothyreose?
    Av snowbird i forumet Lavt stoffskifte