Viser søkeresultater 1 til 10 av 101

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Thyroid igen på Glostrup apotek

Hyggelig og hurtig svar :

Hej

Tak for din henvendelse.

Det er korrekt vi har startet en produktion af Thyroid 30 mg, svarende til ½ grain.

Vi har haft flere forespørgsler på andre styrker, som fx 60 mg (ca. 1 grain) og 125 mg (ca. 2 grain), som bl.a. Thyroid ERFA findes i.

Vi vil derfor opstarten en produktion også af de to styrker, og kan derved efterkomme dit ønske.

Vi vil gerne levere produktet til dig, der på baggrund af en recept fra din læge, kan sendes per post til dig.

Med venlig hilsen
    Kristian Østergaard
    Glostrup Apotek

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Det er jo simpelhen fantastisk læsning Iluna
    Jeg sender straks en mail

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    63
    Meldinger
    15

Smile Sv: Thyroid igen på Glostrup apotek

Hej

Ja, det er super, når arbejdet bærer frugt.

Alletiders med jeres mail til Kristian Østergaard Nielsen, så de kan komme igang med produktionen på Glostrup apotek.

Nielsigne, det er klart at vores Svenske naboer også skal have denne info.

Jeg synes altså at det er år 2010's gode nyhed.

Håber der er mange der får glæde af det.

Hej fra Iluna

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av iluna Vis post
    det er klart at vores Svenske naboer også skal have denne info.

Jeg synes altså at det er år 2010's gode nyhed.

Håber der er mange der får glæde af det.
    Men hvordan er det lige, vi får fortalt det videre til svenskerne ... Der er vist ikke så mange af dem her?

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Men hvordan er det lige, vi får fortalt det videre til svenskerne ... Der er vist ikke så mange af dem her?
    Smider et link til denne tråd videre til de svenske stofskiftefora vi kan finde på nettet

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Thyroid fra Glostrup Apotek i Danmark

Sitat Opprinnelig skrevet av Buskhult Vis post
    Det er Sundhedsstyrelsen, der har bedt Glostrup Apotek om at producere Thyroid, så du kan med god ret bede din læge om at udskrive en recept på dette.
    Kære Buskhult Det ville være vidunderligt, hvis det var Sundhedsstyrelsen, der stod bag Thyroid fra Glostrup Apotek. Glostrup Apotek producerer Thyroid på forespørgsel fra enkelte danske læger, og så længe dette lægemiddel ikke er direkte forbudt, er det omfattet af Loven om magistrelt fremstillede lægemidler. Loven foreskriver, at der kun må skrives magistrelle recepter på lægemidler, der ikke i forvejen findes som en hyldevare, registreret/godkendt og produceret af en lægemiddelproducent. Det eneste Sundhedsstyrelsen har "foretaget" sig i denne sag er, ikke at forbyde fremstillingen af Thyroid. Det er det sidste, jeg er blevet oplyst om for et par uger siden, da jeg var på Glostrup Apotek for at afhente "klimakterie-medicinen".
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    29

Tak for korrektionen.
    Det kan være et godt "argument" overfor evt. vrangvillige praksis-læger, at Thyroid faktisk fremstilles på Glostrup Apotek med Sundhedsstyrelsens accept/godkendelse - hvorfor praksislægen udmærket kan udskrive en recept på dette.

kh/

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Færøerne
    Alder
    70
    Meldinger
    2

. Har fulgt med i debatten om thyroid fra Glostrup apotek, men har forstået at mange skifter til Efa osv etter en stund. Er det riktig ?? Er der ingen her sum kun er på Thyroid fra Glostrup Apotek ? Det ville være så mye enklere for os danskere , hvis det er ok medisin Er i øyeblikket bosittende på Færøyene, men har avtale med min gamle danske lege, at hann vil skrive ut thyroid fra Glostrup Apotek, hvis det skulle blive aktuelt Er dog redd å begynne på det, da jeg ikke har lest noen gode tilbakemeldinger om det Er på Euthyrox og Lio i øyeblikket og det er ikke godt nokk. Har ikke lyst å bestille fra Tyskland osv, selvom mange skriver ,at det går greit. Jeg er 49 år og har havt lavt stoffskifte ( autoimmun ) i 10 år.
    Er der andre mere aktive fora i øyeblikket ?? Vet, at det er en facebook-side om stoffskifte og thyroid, men har heller ikke der funnet svar på ,om thyroid fra Glostrup er ok.
    Hav et godt efterår alle sammen

Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    29

Jeg bruger udelukkende Thyroid fra Glostrup Apotek og har det meget fint med det. Jeg startede i sin tid med Eltroxin, som jeg havde god - men ikke optimal - effekt af. Skiftede så over til Thyroid S, som jeg importerede fra Thailand - men jeg var usikker på metoden (og indholdet i tabletterne) - og skiftede så til Thyroid fra Glostrup. Der er ingen danske læger, der reelt kan have noget imod at udskrive en recept på dette - da apoteket fremstiller det med Sundhedsstyrelsens godkendelse. Så vidt jeg er orienteret er indholdet i Thyroid fra Glostrup identisk med indholdet i Erfa, men det er der andre - og langt klogere - her på sitet, der kan fortælle dig meget mere om. Jeg kan kun sige, at for mig er det en nem, sikker, stabil og bekvem måde at få Thyroid på.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
    Vedr. Thyreoid fra Glostrup

Jeg har i dag talt med læge i Århus Bruce Kyle, som fortæller, at han har kontaktet Glostrup Apotek vedr. Thyreoid.
    De oplyser, at den er fremstillet efter opskriften på Armour Thyroid, og at de bruger de samme råvarer, som de får fra USA.

Hvis nogen mener, at denne info bør have en mere central plads, kan de jo give den det

Update
    Jeg intensiverer nu min behandling i forhold til infektioner med flere behandlinger med intravenøst C-vitamin, antibiotika og andet.
    Det betyder, at jeg pga. turene ud ad huset samt herxheimers reaktioner m.m. for en tid har færre kræfter til at tage del her.

Lys til alle fra mig
    Nielsigne

Lignende tråder

1. Thyroid fra Glostrup - indhold?
    Av Babe i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 21
    Siste melding: 21-09-10, 20:07
  2. Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
    Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 3
    Siste melding: 15-04-10, 22:09
  3. Svar: 0