Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Tråd: Jubiiii :))
Threaded View
-
06-06-10, 11:18 #24
Sv: Jubiiii :))
Det blir jeg også TanjaK - hver gang, man får håpe det en gang blir overkommelig

Bare for sikkerhets skyld :
1Grain tyroid inneholder 38µgT4 - (ERFA inneholder 35)
Det er denne komponent i tabletten som gir deg ditt resultat av blodprøven, enten den er en fT4 eller en T4 - prøve.
Mer eller mindre tilleggsdoser av T3 kan ikke endre denne verdi.
Derfor mener jeg at det er totoalt forfeilet å begynne å regne inn virkningen av den T3 som er i tabletten når man skal dosere.
Det er meget viktig at man oppnår en høy nok T4-status i blodet, og tablettens T3-komponent kan ikke endre dette !
Jeg - for min del, vil bare håpe at alle som vil gi nybegynnere råd som skal skifte fra Syntroider til Tyroider tar med at fT4 er det langsigtige doseringsmål.
Også at den frie T3-måling da sansynligvis vil bli for høy, og TSH kan man bare vinke farvell til.
Så vil jeg anta at de aller første doser tyroid vil gi pasienten en T3-boost, derfor er det grunn til å starte forsiktig med lav dose. Dette for å ta hensyn til de få som vil reagere på dette. Senere mener jeg man ikke kan ta hensyn til Tablettens T3 innhold.
Leger vil ha ett eller annet i blodet som reflekterer dosen for å kunne styre pasientens dose. De vil ha noe som kan overstyre pasientens subjektive inntrykk av sin hverdag. De stoler vel ikke helt på hva vi sier da ?
Jeg mener at hvis de skulle velge ett annet doseringsmål enn fT4, vil paienten føle seg underdosert.
Man har vel faktisk kun to til å velge mellom : TSH eller fT3.
Velger man TSH vil man garantert bli underdosert både på fT3 og fT4.
Velger man fT3, vil også den metoden undertrykke TSH og fT4 vil bli for lav.
Min metode er å lære seg hvordan dette virker i kroppen. Lære seg hvilke symptomer man kan stole på er stoffskifterelaterte, og styre sin egen dosering.
Så kan man jo la den gode doktor låne armen en gang i blandt og fortelle at "sånn skal det være" !
Og - jeg er nokså sikker på at det vil bli et kompromis av det ovenstående, men det er dog vårt eget kompromis.
Sånn vil vi ha det.
Så til cocktailen.
Hvis du øker din tyroid-S dose vil du jo også oppnå å få mer T4 til din hjerne, som du ganske riktig påpeker at trenger T4.
4G Thyroid-S inneholder 4x38=152µgT4 og er en dose mange trenger, og det er ingeting i veien for å prøve en ennu høyere dose, men så er det vel at man bør finne ut av hvorfor man trenger så mye - altså : Det går sansynligvis rett i doskålen uten å tas opp av kroppen.
Det syntetiske T4 ble vel skifet ut fordi det ikke fungerte godt nok, jeg mener det kan være klokt å gi en annen type T4 sjangsen til å vise hva det duger til.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker