Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Lavtstoffskifte?
Threaded View
-
31-05-10, 08:31 #18
Sv: Lavtstoffskifte?
T3 syntetisk er Liothyronin. I Thyroid finnes den der, sammen med T1, T2, T3 og T4, samt calcitonin, og noe vi ennå ikke vet hva er (i følge Hertoge).
Jeg synes absolutt du skal presse på legen din og be om å få teste ut T3. Enten syntetisk eller i form av ERFA. For noen er det T3 som utgjør den store forskjellen. Jeg fikk det mye bedre med en gang jeg startet på Thyroid. Min kjertel klarte ikke konverteringen fra T4 til T3. Denne konverteringen er utgangspunktet for at leger vanligvis bare gir T4 medisin, Levaxin og andre brands. Men mange leger vet ikke at mange av oss ikke klarer den konverteringen. Og at vi har det dårlig psykisk og energimessig av den grunn. Du får rett og slett ikke nok av den stoffskiftemedisinen kroppen din trenger. Du kan jo også slite med binyrer i tillegg. Jeg gjorde det. Men for meg er det en himmelvid forskjell fra tidligere, hvor jeg var et vrak hver ettermiddag og bare telte timene til jeg skulle legge meg, til å ha energi dagen gjennom etter å ha begynt på Thyroid.
Så press på, helgemann! Vi har rett til et godt liv, alle sammen!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Svar med sitat
Bokmerker