Viser søkeresultater 11 til 20 av 33
Tråd: Jubiiii :))
-
30-05-10, 21:54 #11
Nej, det er ikke imponerende i forhold til den omtale, man har sikret siden ...
Men du får mere, hvis du går ind på e-journaler. Så er der ikke kun stikord men også ind imellem kommentarer fra læger.
Ingen garanti for ikke at støde på pladder også, altså. Men der står lidt mere
Jeg undrer mig egentlig over, at det kan hedde 'myksødem uden specifikation' når du også er blevet behandlet for for højt stofskifte. Så skulle der vel ligge en specifikation lige til højrebenet?
Eller kalder man det bare myksødem uden specifikation, hvis man ikke lige gider hente den gamle journal ... Eller hvis man har en dårlig dag..? Jeg selv har jo både fået den diagnose OG målt antistof. Jeg forstår det ikke.Sist endret av Admin; 31-05-10 kl 03:17 Begrunnelse: Datoer "anonymizeret"
-
30-05-10, 22:48 #12
Sv: Jubiiii :))
Jeg ved desværre ikke nok om det til at undre mig

Der står intet om behandlingerne på Herlev på e-journaler.
Der er åbenbart kun data om indlæggelser på sygehuse under region hovedstaden fra okt. 2008.
Øv bøv, så må jeg kontakte Herlev for at få min journal i stedet.
Jeg har forresten haft en del hjertebanken her til aften, så måske er 4 grain alligevel lige i overkanten
-
31-05-10, 10:31 #13
Gadagung gadagung....ja det var altså mit hjerte i aftes og i nat, hvor jeg først faldt i søvn omk. kl. 4.
Så jeg kan hermed konstatere at 4 grain vist er i overkanten for mig....så meget for mine ideer om at kroppen evt. har brug for lidt ekstra i starten
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra Jer som bruget thyroid hvor meget I tager og hvordan I deler det over dagen
Og forresten, så har jeg glemt at fortælle at jeg ikke længere føler mig så oppustet i maven
Jeg har, især når jeg har spist brød, haft problemer med at jeg har følt mig så oppustet at det generede vejrtrækningen.
-
31-05-10, 10:49 #14
Det kan jo "høres" sånn ut....
Men man kan også få hjertebank før dosen er tilvendt.
Det skjer gjerne hvis man har økt dosen i for store sprang eller for hurtig.
Hvis man vil prøve å øk dosen når denne er over 3G/dag, bør den være over 6uker gammel og man bør ikke øke med mer enn 1/4G/dag om gangen.
så kan det jo skje at man får hjertebank.....
Hopp over dosen en dag, og fortsett på dosen du økte fra.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-06-10, 22:50 #15
Tak Finn, du kommer altid med gode svar og råd
-
02-06-10, 11:08 #16
Det giver utrolig stor tryghed, at der er den slags information at hente herinde! Tak n'Finn
- også for den, du kom med om antistoffet! Så kan det jo fint hænge sammen. Det hjælper da på det, når der er en eller anden logik - eller om ikke andet, så mulighed for logik - et sted ...
Nielsigne
-
05-06-10, 11:34 #17
Jeg holdte igen med medicinen en dag og tager 3 grain nu i løbet af dagen.
Det er altså simpelhen skønt med T3 tilskudet
Men hvor kunne jeg dog sparke mig selv for at være så overmodig med at tage hele 4 grain på så kort tid
Nu føles det nemlig næsten hele tiden som om min krop vibrerer indeni. Min energi og psykiske overskud er også gået lidt ned og mit hjerte slår tungt og jeg har lidt trykken i brystet.
Jeg tager i øvrigt også stadig på og jeg gætter på at jeg har brug for mere medicin, men nu må jeg være tålmodig og tage det i et tempo hvor min krop kan følge med.
Efter jeg er startet på thyroid-s er det virkelig gået op for mig hvor dårlig form jeg er kommet i. Hold da op hvor har det bare ikke været godt for mine muskler nærmest at være sofakartoffel i et års tid.
Tanja
-
05-06-10, 12:17 #18
Så flott !
En liten ovberdosering i en begrenset tidsperiode er etter mine egne erfaringer bare av det gode.
Jeg syns du har gjort det helt rigtige her TanjaK.
Så kan det være at 3G er for lite, men du kan rolig vente på symptomer før du legger på en kvart......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-06-10, 18:22 #19
Tak Finn

Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener med at jeg roligt kan vente på symptomer, for jeg dem har jeg allerede en masse af?
----------------------------------------
Jeg har forsøgt at kigge igennem nogle ældre tråde for at blive lidt klogere på det her og har et par spørgsmål:
Skal man have ca. samme mængde T4 fra thyroid som man fik fra euthyrox?
For så får jeg da i hvert fald alt for lidt. Jeg tog nemlig 225 mcg. euthyrox og får nu kun 105 mcg. gennem thyroid-s
For så er der vel ikke noget at sige til at jeg føler at jeg bliver suget ned i sofaen og kæmper med at tænke en klar tanke
Når nu det er en så lille mængde T4 jeg får, så må det jo næsten have været
T3 at min krop følte var for meget på en gang, da jeg forsøgte med 4 grain.
Er det mon så en god ide at tage lidt euthyrox i tillæg her i starten for at holde T4 oppe og give kroppen en chance for at lære at leve med T3 igen?
-
05-06-10, 19:07 #20
Først : Har du masse symptomer er dosen for lav. Har du kun ett, er dosen for høy.
Vel - sterkt forenklet. Hovedsymptomet for høy dose er hjerteuro. Litt for høy dose over lang tid gir en ubestemt uro, men vanskelig å forklare denne.
Alle andre symptomer er fordi stoffskiftet er for lavt.
Så mener jeg vel også at man bør øke sin dose langsomt til man når symptomet med hjerteuro (bank).
Så vet man jo ved hvilken dose dette intreffer, og skal bare holde seg under denne.
Jo - man skal ha samme mengde T4 uansett kilde.
MEN.....
Det er store konstruksjonsforskjeller i de to tablettene du nevner. Det vil medføre at tarmsystemet opptar disse av forskjellig grad.
Nok virker systemet anderledes når alle kjertlens hormoner er tilgjengelig.
Derfor er det ikke så godt å finne faste holdepunkter for hvor meget Thyroid man skal ha ved en viss Levaxindose.
Jeg vil ikke tro du trenger like mye, men mer enn du tar nå !
3-4Grain er gjerne en dagsdose mange bruker.
Trenger man mer, bør man prøve å finne ut hvorfor. Det kan jo ha opptaksforklarende årsaker. Hos meg var det lav D-vitamin som var skyld i at jeg måtte ha 5Grain.
Hos andre, han det ha andre årsaker.
Til ditt siste spørsmål har jeg mitt eget synspunkt : Hvorfor er litt av noe som virker dårlig i store mengder - godt ?
Altså : Hvorfor er lidt av noget lort - plutselig noget godt ?
Jeg mener :
Tanken springer nok ut av at de som går på tyroider og doserer seg til en "normal" fT4, har for høy fT3.
Jo - sånn er det nok.
Men hva er det måleinstrumentene måler ? Og hvem bestemmer hva som er "normalt" ? Deg eller legen ?
Bare for ordens skyld : Det er deg. Det er deg som skal leve med "normaliteten" og du har en viss innsigelsesrett i hvordan den skal føles.
Jeg syns jeg kjenner deg godt nå TanjaK - og er sikker på at du visste dette.
Så jeg vil bare si lykke til til dere som leser.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker