Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
-
27-05-10, 14:32 #11
Sv: Oppjustering av tyroksin - dose
Jeg mener vi har funnet frem til at så lenge dosen er under 100µg/dag kan man øke med 25µg/dag.
På doser over 100 bør en øke med halvparten - altså 12,5µg/dag.
For å få til det bør en ha en boks med tablettstyrken 25µg også, og dele disse i to med en dertil egnet tablettdeler (Apotekervare : Blå ServoMed).
En bør også skaffe seg en boks mer 7 rom i å gjøre klar ukens dosering feks hver søndag.
Ha boksen på nattbordet og ta dosen i ørska om morran - er du like treg som meg om morran så kan du spise hva du vil til frokost.
Jernpiller og calsiumpiller eller i det heletatt piller, kan en vente med til senere.
Feks D-vitamin bør tas til et måltid med fett - feks middag.
Når det gjelder calsiumtabletter, så er det de tablettene hvor calsiumet er bundet til Carbonat som ødelegger Levaxinopptaket.
I vanlig mat er calsium ikke bundet, så det vil ikke ødlegge fir Levaxinopptaket.
Så er det også gjort opptaksforsøk med Tyroid og disse er ikke så opptakskritiske som Levaxin.
Det er likevel sånn at man ikke tar opp mer enn max 80% av T4.
T3 vil kroppen ta opp 100% uansett tarminnhold.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-05-10, 14:42 #12
Kjære n'Finn - nå fikk du meg til å trekke på smilebåndet. For jammen klarte du å svare på begge mine nye innlegg i et og samme svar her inne! Godt jobbet!
-
27-05-10, 15:21 #13
Jeg kjenner meg igjen i det der!
Jeg gikk fra 100µg til 125µg levaxin nå før påsken og jeg fikk også rare symptomer! Jeg mistet mer hår, muskel vondt og kriblinger i hele kroppen. Måtte reise meg å gå rundt da jeg satt på skolen og leste. Men nå har alt gitt seg. Føler meg bedre, men vil gjerne bli enda bedre. Slik som deg så må jeg bare finne ut av hvordan jeg føler meg som frisk med prøving og feiling! 
Håper du blir bedre etterhvert!!
-
27-05-10, 16:50 #14
Fint at det er flere av oss
Men gikk du ned i dose igjen, eller gikk det over av seg selv? Jeg ringte indremedisiner i dag, og fikk altså beskjed om å gå tilbake til 100 mkg, og gå og ta blodprøver (det gjorde jeg i dag) og så skulle han sette meg opp på ny time etter at han hadde lest blodprøvene. Dette på grunn av de symtpomene jeg hadde, beskrev stress i kroppen, hjertebank og konsentrasjonsvansker, og skjelving i fingrene.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
27-05-10, 17:05 #15
Kjære Atina - jo jeg så det - etterpå
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-05-10, 07:34 #16
Jeg hadde symptomer i noen uker.. 3 kanskje.. husker ikke helt. Jeg gikk ikke ned i dose men fortsatte med 125 µg. Nå er mine symptomer borte og jeg tenker på å øke mer. Men ikke akkurat nå i eksamensperioden.
Håper det ordner seg for deg.
Lignende tråder
-
Skjoldbrukskjertelen lage tyroksin
Av Bille i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 01-11-07, 20:02 -
tyroksin og insulin
Av miama i forumet Lavt stoffskifte og diabetesSvar: 3Siste melding: 15-07-07, 10:14 -
hormonspiral og tyroksin
Av irene i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 05-07-07, 21:44 -
S-Tyroksin og S-trijodtyronin, hva forteller de ....
Av Tily i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 11-05-07, 22:40 -
Høy eller lav startdose med tyroksin?
Av nora i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 01-10-05, 18:46
Svar med sitat

Bokmerker