Hmmmm - nå ble jeg litt betenkt....

For knapt to måneder siden hadde jeg TSH på 12,26 og FT4 på 9, begynte med 37,5 microgram Levaxin de første 10 dagene og deretter 75 mircrogram Levaxin i ca 6 uker.

Har ikke merket noen effekt på sykdomssymptomene så langt, men tok nye blodprøver i forrige uke og var til kontroll hos legen. TSH var da sunket til 6,97 og FT4 økt til 14, så legen ba meg øke dosen til 100 microgram per dag. Ny kontroll i slutten av juli (pga ferie). Jeg har bare spist den nye dosen i et par dager nå, og merker foreløpig intet ubehag i forhold til en evt. overdosering.

Jeg vet jo at det er viktig å øke eller sette ned den daglige medisindosen langsomt, og det trodde jeg virkelig at min lege gjorde når han kun ba meg øke dosen med 25 mcg (eller 33,3 %) per dag???? Jeg har jo hørt om andre som er blitt dårlige når de har fått for høy dose, men da har det vært snakk om dobbel dose i forhold til tidligere.....

Og nå får jeg inntrykk av at dette er en stor økning likevel, så jeg må innrømme at jeg ble veldig usikker på hva jeg skal gjøre i fortsettelsen......