Sitat Opprinnelig skrevet av Atina Vis post
...jeg hadde egentlig lyst til å bare skrike ut at det er faktisk en grunn til at det ble for mye for meg, at jeg har en sykdom som ikke vises utenpå men som er ganske pyton å leve med uansett.

Selvfølgelig gjorde jeg ikke det - føler ikke for å dele min sykdom med en masse folk som jeg ikke kjenner bare fordi jeg føler at jeg trenger "å forsvare meg selv". Familie, venner og arbeidskolleger har jeg derimot valgt å være veldig åpne mot vedr. sykdommen, noe som jeg faktisk tror fører til mer forståelse fra dem i min hverdag.
Der er ingen grund til at "forsvare" dig... Du har ret og lov til ikke at orke en krævende fysisk præstation. Derimod er der al mulig grund til at forklare andre, hvad er problemet. Også selv om det er fremmede mennesker, man ikke har personligt forhold til. Kun ved at være åben over for alle, kan vi håbe på at kendskabet til denne stille sygdom breder sig ud i samfundet, hvilket kan ikke undgå at gavne os alle - syge som raske. Ingen grund til at føle skam! Tværtimod: al mulig grund til ros for modet til at prøve af noget du længe har savnet + finde ud af, hvor den aktuelle grænse befinder sig (grænserne har det med at flytte sig. Det gør dine også når du bliver bedre). I mine øjne er det ikke et nederlag, men det modsatte!