Viser søkeresultater 1 til 10 av 90
Tråd: Kutte T4? Hva nå tro??
Threaded View
-
24-05-10, 19:29 #33
Sv: Kutte T4? Hva nå tro??
Selvfølgelig er rT3 ikke et passivt metabolit og selvfølgelig binder rT3 sig til T3-receptorerne. Det er rT3's job som anti-thyroid-hormon. rT3 er et "overlevelses-hormon" og uden det ville ingen varmblodige livsformer (med skjoldbruskkirtel) overleve under hårde ydre betingelser, som f.eks. hungersnød. Grunden til, at jeg har bragt rT3 ind i tråden (indlæg nr. 8 ) var beskrivelsen af dit problem - biff - og dine prøvetal. Ikke fordi jeg mente at have svar på dine spørgsmål, men mere fordi jeg mener at rT3-hypotesen burde udredes for netop i dit tilfælde.
Min egen interesse for rT3 stammer fra den første artikel om emnet jeg nogensinde havde gennemlæst og gjorde det med tilbageholdt åndedrag, så interessant var rT3 og stadig er. Linket til artiklen findes nederst i indlæg nr. 2 i denne tråd om rT3's rolle i bl.a. vægtøgning. Desuden gælder det også binyrernes rolle i rT3-reaktion i kroppen, idet jo mere cortisol binyrerne udsondrer (binyreinsufficiens' Fase 1) jo mere hæmmes i hele kroppen omdannelsen af T4 til T3, og des mere fremmes omdannelsen af T4 til rT3, ligeledes i alle kroppens væv, hvor omdannelsesprocessen normalt sker.
Lige så bred et virkefelt har T3, lige så bred et virkefelt har rT3 - blot med modsat mål: hvor T3 "åbner", rT3 "lukker". Naturen har skabt en "reverse"-model til alle kroppens hormoner og deres (for)mål er altid det modsatte af primær-hormonets: at begrænse, hvor primært hormon fremmer. Ikke sikkert n`Finn er enig.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Er jeg virkelig frisk og kan kutte ut medisin?
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 07-08-08, 17:15 -
Kutte ut mjølka
Av Marianne i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 30-10-06, 23:51

Svar med sitat
Bokmerker