Viser søkeresultater 1 til 10 av 90
Tråd: Kutte T4? Hva nå tro??
Threaded View
-
24-05-10, 18:34 #31
Sv: Kutte T4? Hva nå tro??
Her er en link til en artikkel som peker på at RT3 ikke bare er en inaktiv metabolitt......jeg leser til jeg stuper her nå hehe.
Hadde satt pris på om du ville lese denne nFinn om du ikke allerede har lest den, hva mener du om det som står her?
http://www.holtorfmed.com/nss-folder..._supresses.pdf
I denne artikkelen sies det at RT3 binder seg til FT3 reseptorer og hindrer metabolismen....
http://www.custommedicine.com.au/blo...-t3-dominance/
Her er en nettside med en hel haug med informasjon...kanskje litt for mye å ta inn på en gang men jeg bet meg fast i et lite utdrag her :
De to artiklene det er referert til her er sikkert mulige å få tilgang til på nett også, jeg har ikke fått søkt dem opp enda.Although an adequate understanding of the metabolic role of rT3 is somewhat limited, it is thought to be devoid of hormonal activity and to act as the major competitive inhibitor of T3 activity at the cellular level.[1] Experimental data also suggests rT3 has inhibitory activity on 5'-deiodinase,[2] suggesting it might also directly interfere with the generation of T3 from T4.
[1.] Robbins J. Factors altering thyroid hormone metabolism. Environ Health Perspect 1981;38:65-70.
[2.] Kohrle J, Spanka M, Irmscher K, Hesch RD. Flavonoid effects on transport, metabolism and action of thyroid hormones. Prog Clin Biol Res 1988;280:323-340.
Jeg leter videre og setter pris på alle kommentarer, jeg føler meg som en professor akkurat nå, men gir meg ikke før jeg har fått klarhet i min egen forståelse av hvordan dette egentlig henger sammen.
Lykke til med lesingen heheheheJeg har et halvt års tid fått kombinasjonsbehandling for hypothyreose i grenseland.
Medisinene fikk jeg fordi alle symptomer tydet på at jeg kunne være hypothyreot selv om blodprøvene på TSH, T4 og T3 var innenfor normalen.
Lignende tråder
-
Er jeg virkelig frisk og kan kutte ut medisin?
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 07-08-08, 17:15 -
Kutte ut mjølka
Av Marianne i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 30-10-06, 23:51

Svar med sitat
Bokmerker