Viser søkeresultater 1 til 10 av 143
Hybrid View
-
23-05-10, 21:08 #1
Sv: D-vitamin - stoffskiftepåvirkning ?
Jo, det er jeg.
Syns jeg har forska ganske dypt i dette, men ikke funnet løsning på problemet som fungerer.
Det er jo ikke helt "vanlige" kramper heller da, så kanskje ikke så rart at jeg ikke får noen løsning på problemet.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-05-10, 22:18 #2
Jeg ser at flere har fått pizzatryne ved oppstart av D3. Jeg tenker høyt: Jeg fikk MASSE småkviser 1. eller 2. uke på levaxin. (Og det av en type som jeg aldri har hatt før unntatt etter fyllehelger i 20-årene: små, "utenpå huden" og godt avgrensede) Videre rapporteres det at behovet for stoffskiftemedisin faller ved bruk av D3.
Hypotese1 - D3 gjør at man får nyttegjort seg stoffskiftemedisinen bedre?
Hypotese2 - Kvisene er egentlig som følge av at man får mer stoffskiftemedisin i systemet?
Da er det store spørsmålet - er jeg alene om å få kviser ved oppstart på stoffskiftemedisin?
Har startet med 2000IU D3+k2 i dag og sitter og gjesper... enten av rødvinen, placebo, d3 eller en lang dag...
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
29-05-10, 09:29 #3
Eller en kombinasjon

Føler at en lever da ?
Jeg merka jo også negative effekter da jeg startet på D3.
Jeg brukte NycoPlus, men gikk fort over til NOW og kombitypen med K2.
Vil tippe at pizzaen blir glatt og fin som den aldri har vært om en stund jeg da. Kan være uhumskheter som bare skal ut ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-05-10, 09:36 #4
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
28-08-10, 18:13 #5
Lenge siden jeg har skrevet noe her, men det dukker opp nyheter hele tiden.
Feks denne : http://www.medscape.com/viewarticle/...e&uac=150863AK
Hvor man linker mangel på D-vitamin til autoimmune sykdommer.
Du må antagelig ha konto for å logge deg inn, men det er bare å lage først som sist.
Ingressen er :
August 26, 2010 — There is now biologic evidence to back up the belief that vitamin D may protect against autoimmune diseases and certain cancers.
A new genetic analysis lends support to the idea that the vitamin interacts with genes specific for colorectal cancer, multiple sclerosis, type 1 diabetes, and other diseases, says Oxford University genetic researcher Sreeram Ramagopalan.
The study is published in Genome Research.
Og denne : http://www.medscape.com/viewarticle/...e&uac=150863AK• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-11-10, 08:44 #6
Fant denne siden, med info om D3 og stoffskifteproblemer
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
11-11-10, 08:50 #7
Pizzaen som jeg skriver om over forsvant ved overgang fra Levaxin til Erfa (og candidakur)... Hadde den mer eller mindre i hele levaxin-perioden. Mer ved hver doseøkning.
Ikke sånne store, røde, kviser heldigivis... men de små, avgrensede med knallgul topp.
Så hypotesen er at kvisene enten kom av levaxin eller av tarmproblemer som følge av dårlig tilpasset mat. Jeg holder en knapp på det første.
Så jeg fritar d-vitaminen. Og er nokså sikker på at den d-vitaminen vi får her oppe er nok "når man er utearbeidende året rundt", ellers ikke.
Ellers ser jeg jo at Hashimoto's henger tett sammen med opptaksproblemer i tarmen og nedsatt tarmbevegelse (jern, b12, andre sporstoffer). Men det som er det STORE spørsmålet er om alt dette er følgeproblemer ETTER hashimotos, eller om det er underliggende ÅRSAKER til hashimoto's. For meg virker det mer og mer sannsynlig at vårt levesett og kosthold er en medvirkende årsak til at så mange får disse problemene...Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
11-11-10, 10:27 #8
Bare til tarmbevegelser :
I etterkant av den tykktarmsbetennelsen jeg hadde i -04, hadde jeg en tarmtømming og en skopi.
Den var grei, men legen bemerket spasmer.
Noe jeg ikke har tenkt så mye over. Jeg var jo på Levaxin, men hadde startet Armour med meget små doser for få dager siden.
Spasmer betyr vel urytmisk peristaltikk.
Jeg ser flere steder at man linker økt tarmbevegelse til psykiske problemer.
En (min) kritisk vurdering må være at dette er svært lite spesifikt.
Hva som kan feks. gjemme seg under rubrikken " Psykisk " vet vi jo........
http://www.klikk.no/helse/sykdom/article246822.ece
Klipp : – En studie viser for øvrig at personer med angst har raskere tarmbevegelser enn friske, mens man hos deprimerte har sett at fordøyelsen går noe saktere, sier Husebye.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-11-10, 11:32 #9
-
25-12-10, 09:56 #10
Hei
Hva legger du i pizza ansikt ?
Jeg har nå gått på 25 mg levaxin + 90 Thyroid hver dag. Noen dager har jeg tatt 50 mg Lev + 90 Thy. I tillegg har jeg tatt litt D-vitamin , siden denne prøver lå på rundt 60 .
Formen er blitt bedre energimessig, men jeg synes ansikten mitt ser så annerledes ut. Jeg ser sååååååå sliten og tynn ut i ansikt og spesielt halsen. Akkurat som det snurper seg inn i halsen ..... Vet ikke om jeg er overdosert nå noen måte...........Levaxin pga lavt stoffskifte siden 2007, nå også diagnose høyt stoffskifte, total forvirring.....

Svar med sitat

Bokmerker