Binyrene kontrollerer jo kroppens saltbalanse ved hjelp av hormonet aldosteron. Og min salt balanse er iorden.
Tidligere spiste jeg slett ikke salt, og var nøye med det. Jeg var vel farget av den Tv-reklamen som viser et spedbarn sittende ved siden av et saltberg samtidig med en pekefingerlignende advarsel om hvor farlig det er å spise salt.

Det er selvfølgelig noe forbannet sprøyt !
Salt er helt nødvendig for alt liv. Uten salt, ingen vesketrykksforskjeller som kan transportere næring.

Jeg har flere natrium-målinger fra den gang som er mitt i ref.området.
Nå har jeg bevisst spist mye salt i flere år, og natrium-målingene har ikke endret seg.
Så Aldosteronet gjør en utmerket jobb.

Et annet forhold er at krampene jo ikke oppstår under trennig - ikke mens det brukes næring.
Krampene kommer gjerne mange timer etter trening, og styrken på krampene er avhengig av treningsintensiteten.
Salt virker nesten umiddelbart, men om treningen har vært belastende kommer krampene igjen i bølger, og mer salt er nødvendig.

En annen meget viktig opplysning er jo at krampene kom i tiden før jeg fikk påvist lavt stoffkifte, og er bare blitt verre.

Jeg vil anta at det ikke er på næringstrasporten det er noe feil, men heller ett eller annet i den preanabole fase. Krampene varer kun i 2-4 timer.
Fint om noen vet noe om dette