Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
-
17-05-10, 00:16 #1
Problemer med finmotorikk?
Er det noen flere enn meg som sliter med finmotorikk? Jeg fant 2-3 innlegg, men da var dette i forbindelse med skjelving og kombinasjonsbehandling.
Jeg har aldri opplevd det på samme måte som i dag. Jeg harlitt væske i kroppen i dag, og da kjennes fingrene stive. Det har skjedd før også, men i dag er jeg klønete. Jeg klarte ikke å hjelpe barna med knapper, sendte dem til pappen isteden. Jeg klarte ikke å falde opp en bukse heller. Klarte ikke sy rett og slett. Jeg slett også da jeg klippet neglene.
Er det noen som har opplevd noe slikt? Føler meg jo helt håpløs som ikke klarer noe.
Er om dagen helt utslitt, og har ikke gjort på langt nær det jeg burde om dagen, jeg er borti mot ubrukelig.
-
17-05-10, 21:17 #2
Sv: Problemer med finmotorikk?
Hej Qa
Ja, jeg oplever også problemer med finmotorikken af og til. Der, hvor jeg lægger mest mærke til det, er når jeg skal skrive noget i hånden; der kan jeg nogle gange ikke rigtig styre mine fingre. Så min håndskrift er nogle gange pæn, andre gange ... ikke pæn. Det svinger med dagsformen - og den svinger som vinden blæser. Hvis man sammenlignede min håndskrift fra den ene dag til den anden, ville man sagtens kunne tro, det ikke var samme person, der stod for den.
Det værste ved det er selvfølgelig, at man mærker, man ikke kan styre det, man ellers kunne styre. Jeg ved ikke, om det også er derfor, jeg er så utroligt langsom til mange ting ...
"Er om dagen helt utslitt, og har ikke gjort på langt nær det jeg burde om dagen, jeg er borti mot ubrukelig."
Ja, jeg kender det godt. Men selvom vi ser kritisk på os selv og ikke mener, vi er så meget værd, så er vi jo det, Qa
Oog fra dengang, jeg var stærk ved jeg, at man jo også har kærlighed til dem, der ikke er stærke. Og dem, der ikke har, de ... er nok ikke så mange bekymringer værd alligevel.
Nielsigne
-
17-05-10, 21:23 #3
Det med håndskrift skal jeg sannelig følge med på jeg også. Jeg ble nemlig overrasket en dag jeg skrev pent, så kanskje jeg har litt av det med dårligere håndskrift jeg også, men ikke tenkt over det.
Det er alltid godt å høre at andre opplever det samme, selv om det beste hadde vært at andre slapp dette.
-
17-05-10, 21:40 #4
Har merket en del til det, ja.

Når jeg kjører bil, vil ikke føttene samarbeide, noe som gjør at bilen stopper opp, og så blir det *hump-hump* framover...
Har også problem med å bruke tegnebrettet, da sitter jeg å funderer på hvorfor ikke muspekeren beveger seg...
Jeg har også begynt å slite med balansen. Mister fort balansen nå enn før. Plutselig blir jeg helt svimmel, og må finne noe å holde meg fast i, før jeg ramler helt om.
Håndskriften min likner mer på kråketær, enn noe annet.
-
17-05-10, 22:09 #5
Hei Qa

Kjenner veldig godt igjen det du beskriver. Har carpal tunell syndrom og er operert i høyre handa for det. Dovner ikke så lett av lenger i handa, men finmotorikken er heller dårlig. Enkelte dager er jeg veldig kraftløs, stiv og hoven i hendene så det har vel også en sammenheng med lavt stoffskifte. Lurer litt på om det kan være et symptom på at en er Lav?Les mer: Har ikke god nok effekt av Levaxin
-
17-05-10, 22:20 #6
Hmm, jeg føler ikke jeg ikke har kontroll over bena eller noe sånt, men jeg har dager hvor jeg ikke kjører å jevnt når jeg girer. Så kanskje det er noe der? Jeghar forøvrig vært mer svimmel igjen om dagen, så kanskje det er en sammenheng med det også?
Jeg har også hender som dovner bort, og kan godt være halve hånda. Så jeg har lurt på slike ting jeg også, men jeg har intrykk av at det er blitt litt bedre på medisiner.
-
17-05-10, 22:34 #7
Jeg tror, det har noget med optaget af medicinen at gøre. I hvert fald var det et af de mange - også mærkelige - symptomer, der kom til med den ny Eltroxin. Desværre er det så blevet hos mig med Euthyrox. Hvilket så, fra mit synspunkt, forhåbentlig er et tegn på, at Euthyrox'en heller ikke slår til. Men teoretisk set kan det være en skade, jeg er blevet påført. Det kan jeg først finde ud af den dag, jeg kommer frem til medicin, der passer til mig. (Jeg håber, jeg kommer til at fungere med Erfa'en, der befinder sig et sted i Canada endnu ...)
-
17-05-10, 22:37 #8
Sliter også med at hender, føtter, og alt annet, dovner bort. Merker det særlig godt nedover anklene, og håndleddene. Sitter jeg på huk, "sovner" alt nedfor rumpa av. Og da må jeg bruke bord og stoler for å kommer meg opp igjen...
-
18-05-10, 07:13 #9
Det med dårlig balanse kan ha noe med B12 å gjøre. Hvis dere ikke har sjekket om dere mangler B12, kan det være lurt å ta en slik sjekk neste gang dere er hos legen. Jeg får alltid vanskeligheter med balansen når jeg har for lavt nivå av B12. En slik mangel kan så vidt jeg husker også føre til bortdovning av hender og føtter. Selv har jeg vært plaget med at lillefingeren og ringfingeren på høyrehånda har vært bortdovnet i et par måneder nå, så jeg mistenker at jeg også har fått carpal tunnell syndrom. Jeg har jo diabetes også nå, og den kan visst også føre til dette. Jeg har vel dobbelt-opp av sjanser for å få det nå...
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
Kan det skabe problemer?
Av Babe i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 14-03-10, 21:50 -
OPP i vekt - problemer?
Av MizzyCat i forumet MeningsmålingerSvar: 4Siste melding: 16-01-08, 13:24 -
Problemer med øynene
Av Yvette i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 37Siste melding: 29-05-07, 16:14 -
Problemer etter at jeg begynte på levaxin
Av britt i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 18-04-05, 21:09
Svar med sitat
Bokmerker