Sitat Opprinnelig skrevet av biff Vis post
Jeg synes det er frustrerende å ikke helt forstå hva som feiler meg jeg, og siden jeg føler meg myyyye bedre nå enn før behandlingen startet har jeg vanskelig for å tro at det kan være bare psykologisk, men når blodprøveverdiene ser helt like ut som før jeg startet er det kanskje bare placebo da????
Det er IKKE placebo, frk. biff. Man har forsket op og ned ad placebo-fænomenet og det længste nogensinde man har formået at etablere af placeboeffekt i forskningsmæssig sammenhæng var lidt under en måned! I det virkelige liv forvinder placebo-effekten allerede efter få timer.

På en måde, kan det sagtens være "psykologisk" alligevel, men ikke som du mener i dit indlæg. Selv om n`Finn skriver at T3 (om)dannes i skjoldbruskkirtlen og leveren, omdannes T3 også i alle muskelceller, nyrene, tarmen og.... i hjernen. Får du omsider T3 nok i hjernen, vil processerne der styres derfra ikke kunne undgå at forbedres, intensiveres eller hva` ved jeg. Så på denne måde "psykologisk", ja. Ellers ikke, mener jeg. Ikke som du beskriver hele forløbet. Så ville det være verdens længste placebo og du ville blive hyret som forsøgskanin til en regulær forskning i "placebo-som-medicinsk-behandling".