Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Threaded View
-
19-08-09, 18:14 #13
Mystisk. Meget bedre på Euthyrox
Hej!
Nu har jeg lige fået svar på blodprøver taget efter 4 uger på Euthyrox. Jeg fortsatte med samme dosis som ny eltroxin (1250 mg pr uge) . Jeg er en af dem der har fået det rigtig dårligt efter at Eltroxin i Danmark er blevet lavet om. Derfor tog jeg på eget initiativ til Tyskland og fik udleveret Euthyrox på min Etroxinrecept. Jeg ville give dette en chance inden jeg ville overvej Armour. Se Blodprøveresultat:
maj 08 /eltroxin+ 5 mg. lio
tsh 0,024 (0,1-4)
t3: 1,65 ( højst 2,5 kan ikke huske nedre grænse)
t4:138 ( 60-140)
juli 08/euthyrox+ 5 mg. lio
tsh 0,012
t3: 3,2
t4: 158
Det underlige er at jeg har taget samme dosis med begge mærker. Jeg har fået det så meget bedre trods at jeg nu ligger for højt i følge talene - og jeg kan også godt mærke jeg er noget hyper og sveder om natten. Jeg er så begyndt at trappe ned til 1150 mg.pr uge og droppe liothyroninen en periode indtil jeg lige kan mærke at stofskiftet falder en smule. Jeg skal have taget nye blodprøver om en måneds tid. Det jeg hæfter mig ved er at T3 er nærmest fordoblet. Det virker somom at omdannelsen til T3 i kroppen virker bedre her med Euthyrox. Jeg synes virkeligt det er mystisk????? Er der nogen der har hørt om det?
Jeg har fået det så godt. Jeg fryser ikke mere, min hud er blevet pænere, jeg har fået mere energi og er begyndt at løbetræne. Det er noget jeg slet ikke kunne overskue før. På gl. Eltroxin havde jeg sådan en kunstig hjertebanken, havde ondt i leddene, kunne ikke koncentere mig... altså både symptomer på hyper og hypo. Og det er på trods af at mine tal (T4 og Tsh) så højt. Jeg har altid frosset også selvom jeg ifølge tallene har haft højt stofskifte. Det gør jeg ikke mere... Jeg forstår det virkelig ikke....??? Men godt er det. Jeg håber det varer ved.
En anden ting er at jeg døjer med lave kalkværdier og tager Etalpha (aktivt d-vitamin) hver dag sammen med kalktiskud /alm D vitamin (30 mg) Jeg har søgt og søgt på nettet og kan simpelthen ikke finde ud af, hvad det er Etalpha gør, som almindeligt D-vitamin ikke gør. Der skulle vel ikke være nogen der ved noget om det?
MVH Lene
Lignende tråder
-
Operation af skjoldbruskkirtel
Av LisH i forumet OperasjonssalenSvar: 9Siste melding: 05-09-10, 08:43 -
Skjoldbruskkirtel-svigt
Av Anisa i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 0Siste melding: 14-01-10, 16:05 -
Afi-B-Total
Av Damen i forumet B-vitaminerSvar: 0Siste melding: 17-12-09, 23:01 -
Skal jeg takke ja til operationen?
Av LisH i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 09-12-09, 08:10 -
total thyroidectomi)
Av sofus i forumet OperasjonssalenSvar: 4Siste melding: 16-10-07, 22:40

Svar med sitat
Bokmerker