Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Hybrid View
-
11-05-10, 18:55 #1
Sv: Trenger hjelp til å tolke spyttprøve
Kan du sende en kopi til meg? Jeg kunne trenge litt hjelp ang. dette!Deres innspill er herved benyttet i brevet, og jeg er meget fornøjet med "slagkraften".
Om noen andre føler for å argumentere for hvorfor binyrefunksjonen må taes hensyn til i behandlinge, sender jeg gjerne en kopi. Kanskje kan jeg bidra med litt inspirasjon!
Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
11-05-10, 20:13 #2
Hvor køber man en god spytprøve - og hvad synes I om dette tilbud (en dansk hjemmeside v/ Bjarne Toftegård, cand.polyt. og ph.d., hvis emne er stress. Han skriver: "I april og maj måned får du kr. 500,- i rabat. Listeprisen er kr. 1.950,- og du skal således kun betale kr. 1.450,-. Du beholder selvfølgelig din 14 dages fortrydelsesret."
... Men hvordan vurdere kvaliteten?
http://www.forebygstress.dk/analyse_...r_kortisol.asp
-
16-05-10, 16:10 #3
Halla, jeg har sett Scandlab anbefalt her inne. Desverre har jeg ikke NOE penger til overs nå, så jeg må sette min lit til legen (som forøvrig er endokrinolog) enn så lenge. Men har store planer om å bestille der senere, for nå får jeg bare målt kortisol morgen og kveld. Du må gjerne sende meg en personlig meldig med hvem behandleren din er! Kan nemlig se ut som jeg må bytte etterhvert..

Har du fått svart på prøven?? Det er spennende ja, og kan forklare mye rart!
Knokkel, jeg skal sende kopi så snart brevet er klart
Ting tar tid, heh.. Blir sikkert ferdig ila. dagen.
Nielsigne, jeg har ikke hørt om noen som har fått analysert prøven sin der, men det trenger jo ikke å bety noe. Jeg tenker "go for it", hehe! Mulig Scandlab er rimeligere, med 1200 norske? Lykke til i alle fall! Vi får utveksle resultater siden ;)
-
16-05-10, 22:13 #4
Hei, Rosin! Jeg venter fortsatt på svar - men regning fikk jeg i går! Nå var det tre uker i går siden jeg sendte prøvene avgårde, så da regner jeg med at svaret kommer når som helst. I morgen kanskje, for i Sverige skal de vel jobbe sjøl om det er 17. mai - ha, ha! Jo, jeg er meget spent!
Jeg har nå gått på Levaxin i 14 mndr, og er ikke kommet så veldig mye lenger enn for ett år siden. Det skylder jeg legen for, for hun har vært så utrolig forsiktig med doseøkningen. Men jeg synes nå at det har hjulpet litt i vår, og at jeg fikk T3 i høst gjorde at jeg kom ut av tåkeheimen! Jeg var totalt utladet mentalt - det var en helt grusom erfaring!
Legen min vet enda ikke at jeg har tatt denne spyttesten, men om de har funnet ut noe så må jeg nok ta kontakt og fortelle hva jeg har gjort! Lurer på om de liker at vi tar oss til rette på egen hånd?? Det får så være, for det er jo VI som kjenner elendigheten på kroppen! Dama er grei nok, hun, men litt "gammeldags" i synet. Jeg bor på Sunnmøre, og går til behandling i Ålesund. Vet ikke om du da kan gjøre deg nytte av samme behandler. Spørs jo på bosted. Men du kan godt få navn om du ønsker det.
Lignende tråder
-
HJELP til tolkning av 24 timers spyttprøve???
Av Lulu i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 15-08-09, 08:00 -
Trenger hjelp til å tolke mine blodprøver
Av Birgithe i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 11-07-08, 23:49 -
Hjelp til å tolke LH og FSH.
Av Shanita i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 14-06-07, 20:41 -
Trenger hjelp til å tolke prøvesvar
Av sos i forumet BlodprøverSvar: 18Siste melding: 13-10-05, 14:27

Svar med sitat

Bokmerker